1. Na een dag toerist in eigen stad te zijn geweest beland ik op een zaterdag op de bonnefooi met mijn gezin in De Italiaan. We hebben geluk omdat we vroeg zijn: er is nog een tafel vrij! Terwijl we ons installeren en door een aardige dame meteen van een drankje worden voorzien, stroomt de zaak vol. Er is een gezellige drukte.
    We worden blij verrast door de kaart. Er is een ruime keuze uit allerlei lekkers. De pizza’s bestaan uit verse producten, maar mocht je daar geen zin in hebben, dan zijn er goede alternatieven in pasta, vlees of vis. De dame die ons helpt neemt de tijd om de verschillende gerechten aan mijn kinderen uit te leggen zonder enige spoor van haast of ergernis. Dat is knap want het is druk en mijn kinderen kunnen nog al eens hinken op tien gedachten als het om eten gaat.
    Wij gaan uiteindelijk ‘gewoon’ voor pizza en pasta. Maar uitgehongerd als dat we zijn, kiezen we vooraf voor verschillende hapjes: bruschetta, antipasti misti en de carpaccio. Allemaal even heerlijk, maar de anti pasti zijn een extra melding waard! De pizza’s zijn lekker krokant en in mijn pasta van de dag (linquine) proef ik de lente. Alles weggespoeld met een heerlijke Pinot grigio. Wel een kleine kanttekening bij de pizza Dinamite, die had voor ons nog wat pittiger gemogen. Misschien een kwestie van smaak aangezien we doorgaans zeer spicy eten. Voor een dessert is geen ruimte, want de porties zijn voor ons royaal. We sluiten de boel af met espresso. Al met al een hele fijne avond gehad in De Italiaan en lekkerder gegeten dan ik thuis had kunnen maken. We komen zeker terug! Top zaak