Op dit adres zit nu: Sloppy Joe

1. Jeremy van Es

Op aanraden van een kennis zijn wij het maar eens gaan proberen bij Tapas restaurant La Fachada in Amsterdam.

Met zweet in de handen richting het restaurant gereden, want parkeren is toch altijd een ramp in Amsterdam ? Daar niet !! Een giga parkeerplaats vlak voor de deur !! Het ligt pal tegenover het Olympisch Stadion en daar kunnen heel wat auto's staan.

Het restaurant deed al direct heel gezellig aan. De inrichting doet denken aan Portugal, Spanje en Marokko tegelijk. Aan de muur hing een hele leuke stylitisch weergegeven chromen stierenkop of althans horens met iets wat op een stierenkop leek. Zoiets zochten we al jaren, maar bij navraag kon men niet vertellen waar dat ding gekocht was.

Een vriendelijke jonge dame kwam al snel de kaart aanreiken. Kaart niet al te uitgebreid maar toch was er voor ieders wil wat. Heerlijk soepje vooraf en vervolgens allemaal aan de Tapas. Nu heb je Tapas en Tapas, weet ik uit ervaring, maar dit waren TAPAS in hoofdletters geschreven. Echt heel lekker en van alles wat!! De koks weten gewoon wat lekker eten is!

Heerlijk toetje, met een soort creme, weet niet meer de naam, maar gewoon goed en zeer betaalbaar.

We hebben heel vaak onze neus gestoten bij tips van vrienden maar dit keer was alles pico bello! We komen zeker eens terug en dit restaurant is het omrijden waard, om maar eens in Michelin Ster zegwijze te spreken!