1. Mijn vrouw en ik wonen al geruime tijd in de buurt van Vaals, maar hier waren wij nog nooit geweest. Dom, dom, dom! We dachten eigenlijk dat het een Grieks restaurant was, dus hier reden we maar steeds voorbij. Pecato, want wat een kwaliteit! Prachtig gedekte tafels (mooi wit tafellinnen, mooie wijnglazen, kaars, olie) en gezellig Italiaans, 'rommelig' ingericht. Over de eigenaar, ik las achteraf dat hij dol is op Engelse humor(!?), kun je van mening verschillen, maar dat hij een culinair vakman is staat voor mij vast. Communicatief is hij niet zo sterk, wellicht op het arrogante af en maakt daardoor een niet erg sympathieke indruk (zijn zoon daarentegen was zeer vriendelijk). Maar, hij maakt wel zeer bijzondere gerechten, buitengewoon origineel, vers en erg creatief samengesteld. Ik had vooraf een werkelijk zalige bereiding van calamari samen met zeevriendjes (het kalf en varken waren ook uitgenodigd) en als hoofd kalfslende, aubergine uit de oven met truffel en asperge, tuinbonen en crème van tuinbonen. Beide gerechten waren subliem, een hele nieuwe smaaksensatie voor mij! Mijn vrouw heeft genoten van kabeljauw, een taartje van spelt en asperges met kwartelei en gedroogde harderkuit. Net zo lekker! Twee glazen overheerlijke vermentino topten alles mooi af.

Om kort te gaan: hier geen pizza's en andere flauwe standaardgerechten. Je komt hier om uitgebreid en kwalitatief te dineren. De prijs/kwalitietverhouding is prima, ik ga graag snel weer terug!