1. Mark 25 punten

Na een 50 km lange fietstocht op Hemelvaartsdag hier neergestreken op suggestie van vrienden die in de buurt wonen. Na jarenlange ervaring met wok- en sushi restaurants waren we benieuwd naar dit - voor ons nieuwe - concept. Conclusie: goed; een aanrader.
    Het idee van een gerecht per ronde van een kaart kiezen geeft meer rust dan in een sushi-restaurant. De porties zijn precies goed, zodat je voldoende gerechten van de ruim gevarieerde kaart kunt proeven. De wijze van opdiening op fraaie borden doet ook veel, evenals het vriendelijke welkomstgesprek aan tafel met de 'contactpersoon' zoals ze zichzelf noemde. Als doorgewinterde Amerika-gangers deed ons dit sterk denken aan de gebruikelijke gastvrijheid in Amerikaanse restaurants.
    Nog wat opmerkingen over de ambiance. De buitenkant oogt pretentieloos, het interieur functioneel, maar het grote pluspunt van dit restaurant voor ons was toch wel dat onze oren hier niet geteisterd werden door de tegenwoordig alom aanwezige luide ellendige popmuziek. Het was er ontspannen stil - wat een verademing!
    Eerlijkheid gebiedt mij toch een minpuntje te noemen. Na een lange fietstocht waren wij toe aan lekker eten en drinken, maar eerst toch even een gewoon glaasje water om de ergste dorst te lessen. Bij de afrekening bleek dit restaurant toch echt Hollands en niet Aziatisch te zijn, want ondanks de schappelijke prijzen stond er maar liefst € 4 euro voor wat kraanwater op de rekening. En dat is dan helaas weer heel on-Amerikaans. Ach ja...dat beschouwen we dan maar als fooi.