Op dit adres zit nu: SNTZL | De Zwaan

1. B. Keuker

Afgelopen zaterdag wilde ik als verjardagscadeau bij de Zwaan gaan eten met een grouponbon. Ik ben al enkele malen bij de Zwaan geweest de afgelopen jaren. Ik merkte wel dat de kwaliteit/service in de jaren achteruit gaat, maar wat een aanfluiting deze zaterdag! Ik wist niet wat ik mee maakte. Het was erg druk in de zaak voor, zij, achter zat alles vol. Ik zag in het gastenboek dat er veel medegrouponners waren.

Na een uur maar een gevraagd waar onze amuse (proeverij uit het groen) bleef.... Na excuses kwam er een koffiekop schoteltje met 3 plakjes carpaccio en 1 rucola blaadje uit de keuken (ik snap de proeverij uit het groen niet). Het lekkere voorgerecht volgde vrij snel. Toen we een uur later (22:00 uur) onze 2e gang (van 6) nog niet onze soep hadden gehad, hebben we hier toch maar naar gevraagd. "Oh, hebben jullie deze nog niet gehad?"'... We hebben aangegeven dat we al 2 uur zaten en maar 1 gang gehad hadden en dat we hier niet zo blij mee waren. De erg kleine kop soep volgde snel, samen met een dame (eigenaresse?) die haar excuses maakte voor de slechte service. Ze drukte ons op het hart dat ze er vaart achter gingen zetten, maar dat het erg druk was geweest in de keuken. Na wederom een half uur wilde we het voor gezien houden. Op het moment dat we opstonden kwamen onze tussengerechten aan. Toch maar weer gaan zitten. Het was gerookte vis met 3 grote garnalen en bearnaisesaus. De garnalen waren wit uitgeslagen van uitdroging en waren rubber. De darmkanalen zaten er nog in. De bearnaisesaus was zuur, alsof 3 citroenen waren ingekookt. Wij hebben naar de manager gevraagd en aangegeven dat we weggingen. Hij bood ons aan om iets anders te laten maken; maar wij hebben vriendelijk geweigerd. Hij heeft niet aangeboden om een andere keer terug te komen om onze groupon alsnog een te verzilveren te gebruiken, of dat we de dranken niet hoefden te betalen... Niets. Hij zij "tsja... dan houdt het op...." Dit vond ik nog het meest stuitende. Kortom, de verjaardag was verpest en ik kom hier niet meer terug.

2,6