Restaurant verhuisd

Restaurant is verhuisd naar Elspeterweg 6, 8071 PA, Nunspeet

1. R. van de Vink

Afgelopen weekend uit eten geweest in Nunspeet. Restaurant ‘Joris’, vlak naast het spoor, wat een locatie!
    Ik ben zelf nogal een Bourgondiër dus ik ga er graag voor zitten om eens even lekker te eten. Ik neem hier de tijd voor en geniet met een heerlijk biertje. Bij dit restaurant serveren ze heel apart bier, Veluwse Schavuit, een biertje wat nog niet heel oud is en lokaal wordt gebrouwen, erg lekker! Het begin was goed.

Samen met mijn compagnon hebben wij gekozen om onze eigen ‘ vier gangen menu’ samen te stellen. Gekozen was voor de gefrituurde champignons met knoflooksaus en de mosseltjes met idem saus. Als soep werd er Soep A la Maison (tomaten-groentensoep) en een prima kippensoep geserveerd. Als hoofdgerecht beide gekozen voor de schnitzel van het huis, de schnitzel a la Joris. Dat viel zeker niet tegen! Veel bijgerechtjes erbij in de vorm van twee warme groentes(Bloemkool en worteltjes) en een heerlijke koolsalade(echt een aanrader!). Daarnaast nog lekker krokant gebakken aardappeltjes en frietjes. Wat hebben wij hier lekker gegeten!
    Als nagerecht hebben we ook hetzelfde gekozen, iets wat ík nog niet eerder had gezien, maar mijn compagnon wel een bekende combinatie was. Een Hazelino Royale. Heerlijk mocca-ijs met slagroom(erg veel dat wel) karamelsaus, hazelnootjes en kleine krokantjes, wat een combinatie!

De bediening was vlot en erg leuk! Een grapje kon er af een ze namen ook even de tijd om onze vraag over de herkomst van de naam te beantwoorden. Het restaurant zelf is wel wat oud ingericht maar dat heeft dan ook wel weer zijn charme die het bedrijf met zich mee brengt. Wat ons ook opviel was dat ze het terras aan het verbouwen zijn, die ziet er erg strak uit! Ik denk dat ik deze zomer dan ook zeker regelmatig terug te vinden zal zijn op dit moderne terras die tevens ook aansluiting heeft voor een elektrische fiets, dit viel mij op omdat mijn moeder er zelf een heeft en dat zij altijd moeite heeft met een locatie te vinden die over deze voorzieningen beschikt.

Erg leuk restaurantje! Een aanrader! Ik zie wel veel verschillende kritieken op deze site staan maar ik ben het absoluut oneens met de negatieve.