Op dit adres zit nu: Darkom

1. Het restaurant is gelegen in winkelcentrum in een buitenwijk van Amersfoort. Bij binnenkomst om 19.00 was het restaurant redelijk bezet. We zijn twee uur geweest en om 21.00 waren we nagenoeg de laatste klanten.

Het is een gemoedelijke eetplek, de gekleurde lampen zorgen voor sfeervolle verlichting, de ontvangst is prettig. Het heeft overigens meer weg van een eetllokaal. De inrichting doet denken aan een meer aangekleede 'shoarmatent', papieren placemats, eenvoudig meubilair. Kiitscherig maar wel charmant.

Wat zonder meer goed was: drie schijfjes gehakt in tomatensaus ( een warme 'meze'). Het bestelde Alfa tappilsje werd in een soort kinderuitvoering van een 'fluitje' geperesenteerd, weinig bier voor twee euro! Overgestapt op de Efes, voor 30 cent meer een prima glas, wel sloeg het tweede glas na vijf minuten morsdood.
    Als voorgerecht had ik de turkse variant op griekse salade. Lekker maar niet bijzonder, thuis minstens zo lekker zelf gemaakt, hoef ik al met al niet voor naar een restaurant.
    De mixed grill, was ok, niets bijzonder. De rijst was lekker, maar ik heb echt veel smakelijker gegeten bij Turkse restaurants. De schotel kostte 17 euro, is wel een faire prijs. Afgaande op de recensies echter was het wel een tegenvaller, voor dit gerecht rijd ik echt niet om. Mijn vrouw had een combinatie van spiesjes met koude mezes. Vier varianten van 'hangop' die als bolletjes werden gepresenteerd. Ik heb er van geproefd, niet echt bijzonder hoor. Als je ervan uitgaat dat een afzonderlijke koude metze gemiddeld vier euro kost dan plaats ik mijn vraagtekens bij de prijs/kwaliteit. Mijn docher had iets vergelijkbaars, zij gaf het eten een 7-. Zoon had een turkse pizza met kaas, voor 2,20 prima.

Dessert: koffie (uitstekend) en baklava met en zonder ijs, prima. Slappe 'slagroom' uit spuitbus mag wat mij betreft echt achterwege blijven. Het ziet er niet uit en smaakt naar niets. Overigens kreeg mijn dochter zonder problemen meteen een nieuw kopje thee toen deze te sterk bleek. Ik kreeg een prima expresso van het huis aangeboden. Met de service zit het echt wel goed in dit restaurant. Het mag duidelijk zijn: het eten vind ik echt overgewaardeerd, ik sluit me aan bij mijn dochter wat de waardering betreft: 7-. Voor de buurtbewoners en een verdwaalde toetsist een prima alternatief voor de piepers, vlees en groente om halfzes. Wat mij betreft een eenmalig bezoek en voor de toekomst niet zondermeer afgaan op de beoordelingen op deze site.