1. Erwin 11438 punten

Afgelopen donderdag een lunch genuttigd bij Landlust.
    Wat een hemelsbreed verschil tussen het restaurant en het partycentrum. Op deze donderdag 13.00 uur is het erg rustig in het restaurant. Er zijn nog twee tafels bezet.
    Het is spiegelglad buiten maar er staat een bordje “caution wet floor” Dat is leuk gevonden en zeker niet voor niets. Binnen worden we keurig ontvangen en naar onze plaats gebracht.
    We krijgen samen met de opgenomen drank een schotel met sneetjes brood. Zijn ze de olie en boter vergeten of is het de bedoeling dat we het droog eten??
    Dit stukje commentaar is meteen het enige stukje wat ik kan noteren. De bediening is keurig en perfect op de hoogte van de etiquette.
    We krijgen een amuse met een kroket van rundersucade. Het ziet er netjes uit en is erg lekker.
    Als voorgerecht neem ik de krokant gebakken kalfszwezerik met calvados appeltjes. Heerlijk voorgerecht met zalige zwezerik, fijne gemengde sla en lekkere appeltjes.
    Als hoofdgerecht twee stukjes gebraden hert met rode kool en een veenbessensaus. Een winters gerecht op een winterse dag. Heerlijk, het hert heeft een prima cuisson, is lekker mals en goed op smaak, de veenbessensaus past hier perfect bij. De geserveerde friet is prima gebakken en wordt vergezeld van een schaaltje mayonaise en een schaaltje met een soort tartaarsaus. Het is een lunchgerecht dus de friet gaat ondanks de goede smaak niet helemaal op. Was het een diner geweest had de friet mogelijk wat te weinig geweest.
    We sluiten af met een lekker bakje espresso. Hier krijgen we lekkere bonbons bij en wat chocoboontjes. Een prima afsluiter.
    De kwaliteit aan deze kant van het restaurant is zeer goed. Het eten is erg lekker en met zorg klaargemaakt. Het is dan ook niet te vergelijken met het partycentrum waar de prijzen lager liggen en waar meer kwantiteit dan kwaliteit de regel is.
    Let op bij het lezen van de recensies en het schrijven ervan over welk deel van Landlust het gaat, is het het restaurant of het partycentrum?
    Eten krijgt een 9, werkelijk heerlijk gegeten, jammer van de droge broodjes. Sfeer een 7. Het is erg netjes doch niet bijzonder. Service een ruime 8. De gastvrouw verstaat haar vak absoluut. Prijs/kwaliteit een dikke 8. Een prima voorgerecht voor € 8,- en een dito hoofdgerecht voor € 24,- is prima in orde.
    Restaurant Landlust absoluut een aanrader