Restaurant verhuisd

Deze zaak is verhuisd naar Peperstraat 1a, 5261 BW, Vught

Op dit adres zit nu: Santos Place

1. We zagen via Facebook een leuke actie voorbijkomen en konden nog net een gaatje in de agenda vinden. Een vier gangen lunchmenu met koffie voor slechts 27,50. We zijn pas twee maanden geleden bij t Lieve Leven geweest en willen nu een beknopt verslag maken.
    We werden ditmaal niet door maître Lars van Hout verwelkomd maar door een vriendelijke jonge dame. We mochten een tafel kiezen en dit werd dezelfde als bij ons vorige bezoek. Partner wilde ook ditmaal het vegetarische menu daar dit vorige keer erg goed bevallen was.

We bestelde een witte wijn als aperitief, en de Italiaanse Epicuro Vermentino werd gepresenteerd. Een elegante wijn met subtiele kruidigheid in de afdronk. We kregen hierbij een lekker krokantje en twee prima verzorgde amuses. Een op basis van rode kool met gerookte spekjes en een met sint jakobsmossel.

Als voorgerecht Zeebaars met Limoen & Wortel & Basilicum, de topper van de middag. Delicate smaakjes met veel variatie in smaak en mondgevoel.

Het tussengerecht was kabeljauw met Snijboon, Serranoham en Appel.

De wijn voor het hoofdgerecht werd gepresenteerd door Lars van Hout die net aangekomen was. Een heerlijke Zuid Afrikaanse Joostenberg waarbij we Ree met schorseneren, bloedworst en andijvie kregen. Prima cuisson van de ree medaillons en een mooie wijn spijs combinatie.

Bij de desserts weer de keuze tussen zoet of hartig. Zelf ben ik favoriet van creatieve kaasbereidingen. Een verrassende wijn werd gepresenteerd, een Banyuls Galateo 2011. Hierbij een lepel Vacherin mont d'or met brioche, Port en druif bereidingen. Mooie smaken en een prima wijn spijs combinatie.

Als afsluiting nog een prima espresso met lekkere zoetigheden.

Bediening was prima verzorgd door de jonge dame en leuk dat Lars nog even de twee laatste wijnen presenteerde. Partner was ook ditmaal erg tevreden met de vegetarische gerechten en het zoete dessert. Prijs kwaliteit was helemaal toppie. Helvoirt heeft er een favoriet adres bij.