1. Een foutje in de puntentelling in het vorige bericht.
    Wij hadden ons 5 jarig samen zijn te vieren. Dat is best een reden om eens lekker uit eten te gaan.
    Nu hadden we vorig jaar mijn 50e verjaardag gevierd bij de Librije. Het is dan weer even schakelen van wat je nu precies gaat doen. De aandachtstrekker van het restaurant was het drie gangen week menu. Dat is best een heel aantrekkelijke aanbieding. Eenmaal aangekomen in het restaurant, hebben we na een vriendelijk ontvangst, toch gekozen voor het à la cart menu.
    Inrichting van het restaurant is keurig, niet bijster modern, maar wel passend in de omgeving. De ruimte om de tafels is groot. Wat echt een opvallend verschil is met de librije is het contact met het bedienend personeel. Wij ervoeren veel meer interactie hier, dan in Zwolle. Een grapje, een vergissing, het zijn net mensen. Dat kan ons echt bekoren.
    De amuses smakelijk en origineel. Bovendien en ik ben van het jeugd trauma Piccalilly af.
    Voorgerechten: Tonijn en tartaar van Ossenhaas.
    Hoofdgerecht: Ribeye en Skrei.
    Nagerecht; Kaasplankje en soufflé met passievrucht

Allemaal smaakvol gemaakt en sierlijk opdient. Ook de aangeboden wijnen mochten er zijn.
    Is dan alles rozengeur en maneschijn. Nee; ik had blijkbaar pech met een stukje knoflook/peper kaas. Daar zat wel een heel erg pittig stukje tussen. Dat kun je het restaurant niet echt kwalijk nemen, heb blijven natuurlijk natuur producten.
    Hulde aan de twee kelners. Vlot, attent, vriendelijk en vooral mensen.
    Echt een aanrader!

Smulkont