Op dit adres zit nu: Garlic

1. Bos 375 punten

Met een bon van VakantieVeilingen ver over de datum (restaurant heeft het erg, erg druk) toch nog kunnen eten op Vrijdag 4 jan. Dankzij nieuw reserveringssysteem (hetgeen sommige mensen toch echt niet snappen) gegeten vanaf 17.00u. Kan ook om 19.30u; maar niet om 18.00u (dit is voor de mensen die het toch echt niet snapten, gisteren). Het hele bezoek liep voor ons perfect. Wat dat betreft kan ik me absoluut niet vinden in de recensie(s) hiervoor.
    We waren hier voor de 3e keer en ook mijn ouders, kennissen en vrienden hebben hier al eerder gegeten en al deze keren waren naar behoren verlopen. Ik zou dit leuke restaurantje iedereen kunnen aanbevelen (voor een niet te grote beurs en 3-sterren gewend of grote vreetschuren)
    We hadden deze keer het 6-gangen tapas (mezedes) menu. Ondanks de drukte kwam er snel het 1e gerechtje en was een (feta) salade, tzaziki en pasta salade met verse, warme pita-broodjes. Alles vers en goed van kwaliteit.
    Als het smaakt dank willen mijn vrouw en ik precies weten hoe je het maakt en wat er precies in zit; dat was nu ook het geval. De 2-serie bestond uit Tilapia-filet (stukken) op 2 manieren bereid; ook hier weer een klein gevechtje tussen ons wat nu het lekkerste was; we vonden het allebei zeer goed klaargemaakt en erg lekker. Handig om dat thuis ook eens te proberen (als het dan net zo lukt...heerlijk).
    De volgende serie was vlees en bestond uit kip-stukjes en een gegrild stukje varkensvlees; het smaakte eveneens erg goed. Jammer dat ik nu niet meer precies weet wat de ingredienten waren en alle details; wat dat betreft ben ik echt geen gedegen recensent. Het was in ieder geval NIET:' lapjes gegrild varkensvlees en een schaaltje met 5 blokjes kipfilet in kerriesuas' . Zoals sommige 'fijnproevers' er meteen uithalen. Enig minpuntje mijnzerzijds is dat er wat te ruimhartig met verse dille werd gestrooid. De stukjes kip waren waarschijnlijk gestoofd met verse room, olijfolie, peper & zout, paprika en ui in de oven met natuurlijk dille.
    'Dit is echt hoor, ja als ik het opschrijf geloof ik het bijna zelf niet. Dan een klein stukje varkensvlees en enkele kipstukjes in een sausje'. Een bordje met 3 bolletjes salade, kerrie en aardappelsalade, 'niks grieks aan en echt zo uit de johma bak geschept'. We mogen blij zijn dat deze culinaire recensenten echt precies weten waar ze het over hebben; ze herkennen het vakwerk van Johma werkelijk overal in.
    De laatste gang was een traditionele (simple) dame-blache en smaakte redelijk; de griekse koffie toe maakte het geheel erg goed en indrukwekkend (Irish koffie voor mijn ega). Dat voor een vakantieveiling-arrangement! Perfect!
    Bediening en service waren goed getraind en in orde; hulde.
    Gastheer Sakis bescheiden, vriendelijk en voorkomend (hij had toch nog zaken onthouden van vorige keer; ruim 6 maanden terug).

Prachtavond.

1. Erg sneu om andere mensen zo aan te vallen. Ik weet genoeg van koken om gegrild varkensvlees te herkennen en vijf brokjes kip in een gele saus met duidelijke kerriesmaak zijn toch niet moeilijk te herkennen.

Inmiddels is dit 'restaurant' gesloten, wat geen gemis zal zijn.