Op dit adres zit nu: Tutto Bello

1. We hadden via vakantieveilingen.nl 2 x een 4-gangen diner voor 2 personen gekocht, de eerste uitdaging leek om deze in 1 boeking te kunnen gebruiken. Dat bleek geen enkel probleem: gebeld met SED ipv online te reserveren, ik werd uiterst vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan, de reservering werd ook direct in orde gemaakt. De 1e weken van het jaar zijn doorgaans rustige dagen in de horeca, maar het blijft gastvrij om buiten de regels van de site om mee te werken. Bij aankomst werden we ook weer vriendelijk, gastvrij en behulpzaam te woord gestaan. Het restaurant was zoals verwacht niet vol, er waren slechts 5 tafels bezet, in de brasserie vond een kookcursus plaats. Het restaurant ziet er heel smaak- en sfeervol uit, gemeubileerd met comfortabele Chaplin (of toch Charly?) stoelen van Montis. Bij het aperitief werden per persoon een 4-tal kleine smakelijke hapjes geserveerd, die even later gevolgd werden door een lekkere amuse in de vorm van een aardappelsoep met prei, klinkt banaal, maar smaakte prima. In de tussentijd werden de voorkeuren genoteerd, zodat de kok daar rekening mee kon houden, in ons geval betrof het 1 tafelgenoot die niet van vis en zeevruchten houdt.
    Het voorgerecht was een mooi stuk rauwe tonijn, versierd met wat bolletjes wortel en komkommer en een streepje saus. De tonijn was lekker vers en heerlijk mals, maar had wat ons betreft een kleine dressing verdiend om iets meer smaak te hebben, aan de andere kant staat SED ook voor pure smaak. De uitzondering aan tafel kreeg een combinatie van een aantal bereidingen van kalf, die zeer goed in de smaak viel.
    Het tussengerecht was een op de huid gegrilde doradefilet op wat bleekselderij en puree. Wederom een zeer puur, maar ook erg smakelijk gerecht. De niet-visliefhebber had misschien nog iets meer geluk met een crèmesoep van aardpeer en witlof met kalfswang, dat bijzonder beviel.
    Het hoofdgerecht bestond uit een vrij royale portie runderlende met een uitstekende cuisine, vergezeld door wat boerenkool, uienpuree en uienmarmelade en stukjes pastinaak (? denk ik) en gefrituurde pureebolletjes.
    Het nagerecht bestond uit een aantal verschillende bereidingen van mango, mooi gepresenteerd op een donkere tegel leisteen.
    Omdat we toch nog een stukje moesten rijden en beide kinderen (nog) geen wijn bij het eten drinken, hebben we ons beperkt tot enkele glazen witte en rode huiswijn in. Helaas werd ons dit keer niet verteld wat de huiswijn was en zijn we het ook vergeten te vragen, maar de wijn smaakte prima en was ook schappelijk geprijsd.
    Al met al een prima ervaring, zij het dat ik me wat schuldig voelde over de lage prijs die we uiteindelijk betaald hadden, echter zowel de gastvrijheid, bediening en het geserveerde waren duidelijk gelijkwaardig aan wat men normaal presenteert. Wat ons betreft een plek om vaker te gaan eten.