1. Ook deze tweede keer voldeed Koren aan al onze verwachtingen. Deze keer nam vrouwlief de hertenbiefstuk en het viel me op dat zij aanzienlijk meer 'Bambi' geserveerd kreeg dan ik. Maar het was nu ook een stuk rustiger dan tweede kerstdag. De mixed grill is weinig fantasievol, maar verder uitstekend verzorgd en van goede kwaliteit. De hertenbiefstuk is en blijft echter toch wel de 'killer' onder de hoofdgerechten!

Vorige recensies van Ron Tuijnman

• 2e Kerstdag en gezellig druk in het modern vormgegeven en ingerichte restaurant. Van buiten is het even slikken op deze donkere winterdag, maar binnen is het warm en gezellig. Lijkt me alleen dat het bij de deur (zonder windvang) geen pretje moet zijn, maar we hebben een tafeltje naast de bar op een kleine verhoging.
    Vriendelijke en voorkomende bediening die ondanks dat de zaak tot het laatste tafeltje bezet was, toch de tijd nam voor een persoonlijke not aan je tafeltje.
    Het brood dat we als amuse krijgen is bepaald niet het standaard baquettetje met kruidenboter: een fraai en ambachtelijk ogen broodje met modale kruidenboter. Niks mis mee.
    De huiswijn (rood) is meer dan voortreffelijk!
    Vooraf de kippenspiesjes zijn prima: goed gaar en met een prima sausje. Wat friemeltjes van die takjessla erbij en zo een keurig voorafje.
    Mijn ega doet het met een broodje met tappenade - geserveerd in een grappig weckpotje. Ook niks mis mee.
    Hoofdgerecht is voor mij de hertenbiefstuk. Helemaal super. Had van mij iets forser bemeten mogen zijn, maar dat is vooral omdat het zo'n geweldig fraai stukje vlees was. Echt van genoten!
    Mayonaise bij het kleine kommetje prima patat doet 50 eurocent op de rekening. Beetje kneuterig vind ik dat altijd: hoort bij de service in mijn optiek.
    Mijn vrouw heeft de pasta en ook daar is helemaal niets op aan te merken.
    Het toetje is voor mij het truffeltrio. Drie soorten ijs gewenteld in pure, melk en witte chocolade. Een traktatie!
    De meesterproef bestaat uit de Coffee Brazil: Tia Maria en Grand Marnier. Nooit van gehoord (er staat een andere combinatie daar op de kaart als Brazil), maar ze gaan het toch maken. En met verve! Een uitstekende Brazil! Ook de coupe van mijn vrouw is zonder meer prima te noemen.
    En aldus hebben wij een perfecte avond in Best gehad, zeker toen de rekening ook nog eens alleszins bleek mee te vallen.