Op dit adres zit nu: Het Havenhuis

1. Oef, wat een teleurstelling na alle gelezen recensies. Graag hadden wij ook zo'n ervaring gehad, maar helaas. Wij zaten hier met een gezelschap van 9 mensen om kerst te vieren. Speciaal voor dit restaurant gekozen omdat er in ons gezelschap een rolstoel was, bleek al direct dat de invalidentoilet defect was (kon wel bediend worden als je de spoelbak opende. Smakelijk!). Wij konden kiezen uit een verrassingsmenu vlees, vis of gemengd. Het voorgerecht van beide menu's was oké. Daarna moesten we ruim 1,5 uur wachten, waarna we de bediening hebben geïnformeerd naar onze hoofdgerechten. Er bleek iets mis te zijn gegaan in de keuken, maar dat werd niet proactief verteld. De beloofde parelhoen werd voor twee van onze kinderen opeens kipfilet en voor de rest eend, terwijl het tussengerecht gans was geweest en daardoor weinig variatie bood. Een van onze tafelgenoten had het vegetarische menu genomen. Meer dan wat salade met croutons (voorgerecht) en groenten met aardappelgratin (hoofdgerecht) was dat niet. Bijna genant om dat te serveren, voor een volledige prijs. De kipfilet was uitgedroogd en de eend werd geserveerd op een rare soort aardappelpuree. Het vismenu was overigens wel in orde en de bediening vriendelijk. Uiteindelijk om elf uur daar vertrokken, een illusie en heel veel geld armer. We kregen ter compensatie wel een gratis rondje drinken maar dit kon niet goedmaken dat de avond gewoon niet aan de verwachtingen voldeed. Totaal geen waar voor je geld, er was hier duidelijk iets mis in de keuken. Heel erg jammer, zeker omdat dit ons kerstdiner was met de familie. Bij nakijken van de rekening bleek ook nog dat we een menu teveel berekend hadden gekregen. Er moet die dag echt iets heel erg fouts zijn gegaan in de keuken (kok afwezig?! Ingrediënten op?!) want dit was dit restaurant onwaardig. Twee van de mensen in ons gezelschap waren regelmatige gasten daar en waren ook enorm onaangenaam verrast. Gemiste kans.

1. Geachte mevrouw Slegers,

Zoals wij aan u persoonlijk al hebben laten weten, betreuren wij het dat u geen geslaagde avond heeft gehad in ons restaurant. Helaas heeft u uw klachten (m.u.v. het lange wachten) niet aangegeven op de avond zelf en lezen wij die nu pas op internet terug. Wij hadden het netter gevonden als u ons eerst persoonlijk een bericht had gestuurd, zodat wij ook een eerlijke kans hadden gekregen om een passende oplossing voor u te vinden, zoals wij dat altijd doen.

Omdat er ook een aantal onjuistheden in uw recensie staan, wil ik deze voor de lezers verduidelijken, zodat er een juist beeld ontstaat van de desbetreffende avond.

- De spoelbak van het invalidentoilet was inderdaad de avond ervoor kapot gegaan en helaas is er op zondag geen bedrijf te bereiken om dit soort zaken te repareren.

- Een deel van uw groep heeft na het voorgerecht nog een tussengerecht op. Uw recensie doet vermoeden dat u 1,5 uur niets heeft gekregen. Dit klopt niet.

- U heeft vervolgens inderdaad lang op uw hoofdgerechten moeten wachten door een communicatiefout tussen de bediening en de keuken. Dit hebben wij gecompenseerd door een aantal drankjes van de rekening te halen.

- De beloofde parelhoen was ook parelhoen, maar op (nota bene) uw eigen verzoek, heeft de bediening het kipfilet genoemd, omdat u bang was dat uw kinderen het anders niet zouden lusten!?!?

- Het vegetarische menu bestond uit (voorgerecht) een gemengde salade met zwarte linguine pasta aangemaakt met limoenolie, een salsa van gele paprika, crostini van tomatenbrood en een crème van rode curry. (hoofdgerecht) Aardappelgratin met een crème van wasabi, een nestje van kataifideeg en gemengde seizoensgroente.

- De 'rare soort aardappelpuree' was een aardappelmousseline met rode kool erdoor.

- Op onze vraag of alles naar wens was, heeft u positief gereageerd en voor het lange wachten hebben wij zoals gezegd een aantal drankjes van de rekening gehaald.

- Er is niet meer fout gegaan dan alleen de miscommunicatie tussen de bediening en de keuken over de hoofdgerechten. Voor de rest was alles naar wens volgens u en heeft u verder geen enkel signaal afgegeven dat het tegendeel zou vermoeden.

- Als het klopt dat er een menu teveel is aangeslagen, dan is dat erg slordig en zullen wij dit recht zetten.

Ik begrijp heel goed dat u het erg vervelend heeft gevonden om lang op uw hoofdgerechten te moeten wachten. Ik vind het vervolgens niet eerlijk om dan achteraf onverwachts nog eens een aantal klachten te lezen in een recensie, terwijl u op de avond zelf heeft aangegeven dat alles naar wens was.

Hoogachtend,
    Restaurant Saveurs