1. Erwin 11438 punten

Afgelopen zaterdag voor het eerst bij Zenc gegeten.
    Bij binnenkomst valt meteen op dat de tafels wel heel erg dicht op elkaar staan. Onze tafel staat niet meer dan 10 cm van onze buren af.
    Ook valt mij op dat er precies achter mij wat wordt opgebouwd. Het blijken twee boxen te zijn waar de zangeres en gitarist (Lace) hun performance door gaan geven. Het optreden zelf, helaas, ook al pal achter mij.
    Romy heet de zangers. Helaas kan ik niet genieten van het optreden. Ze kan goed zingen maar het is veel te hard en het feit dat ze er prima uitziet haalt ook niets uit want ik zit er met mijn rug naar toe.
    We beginnen dus niet echt lekker, deze avond. Laten we hopen dat het eten wel goed is.
    Vooraf nemen we de antipasti, hoofgerecht wordt de stoofschotel met vlees en als nagerecht het chocoladetaartje met vanille-ijs.
    De antipasti bestaat uit
    -een potje met gerookte makreel. Het wordt hier een confite genoemd. Ik neem aan dat er confit bedoeld wordt. Dan is het vlees gekookt in eigen vet en op een bepaalde manier geconserveerd. Ik wist niet dat dit ook met makreel gebeurde. Whatever, het is wel lekker.
    -een rillette van eend. Hierbij is het vlees super gaar gekookt totdat het uiteen valt. Er is daarna wat vet toegevoegd. Dit was net iets teveel waardoor het vlees te vet smaakte.
    -een pesto van tomaat, duidelijk zelf gemaakt en heel erg geslaagd.
    -plakjes salami, zalm en Parma ham. Alles lekker. Het wordt geserveerd met twee verse baguettes
    Het hoofdgerecht is stoofschotel met chorizo, kip en varkenshaas in rode wijn. Erg lekker. Wel is de chorizo erg aanwezig. Wanneer je daar niet van houdt is dit geen fijn gerecht. Wij vinden het echter prima. Als side dish hebben we lekkere friet, tomatenrijst en salade. De rijst is lekker met de jus van de stoofschotel. Ook hebben ze hier huisgemaakte mayonaise. Deze zou wel wat meer een zuurtje mogen hebben.
    Het nagerecht is prima, een lopend chocoladetaartje met vanille-ijs. In het huisgemaakte taartje proef ik een vleugje drank. Dit blijkt Grand Marnier te zijn. Heerlijk!
    Helaas blijven we niet voor de koffie. Het praten is dermate moeizaam dat we blij zijn naar buiten te kunnen gaan.
    Eten krijgt een 8. Hierover zijn we zeer tevreden. Sfeer een kleine 5. Zoals gezegd zaten we niet op de perfecte plaats maar ook de tafels staan veel te dicht op elkaar. Niet plezierig.
    Service een 8. Brigade let goed op, is netjes. Prijs/kwaliteit een 7. Het menu kost € 32,50 en is niet duur. Wel vind ik een prijs van € 4,75 voor een glaasje rode wijn aan de hoge kant.
    Voor het eten zou ik nog wel eens terug gaan maar wij komen er niet meer zolang de andere gasten op 10 cm afstand naast ons zitten.