Op dit adres zit nu: Restaurant 212

1. Voorafgaande aan een voorstelling in Carré hier gegeten en wat gedronken. De bediening wist dus wat de bedoeling was en handelde conform. We hebben ook wel eens ergens gegeten waar het hoofdgerecht pas om kwart voor acht op tafel kwam en dan moet je kiezen: voorstelling of eten.

Breitner ligt tussen de Stopera en de Magere Brug. Nagenoeg in rechte lijn naar Carré. Het is een mooi, klassiek restaurant. Fraai uitzicht op de Amstel. Mooie gedekte tafels. Vriendelijk personeel. De kok produceert ware kunststukjes. Alles wat op het bord ligt heeft smaak, ook de bijzaken, om precies te zijn de smaak die het moet hebben.
    Aan het begin van de avond meende ik nog even te moeten vrezen dat ik met 'honger' de deur uit zou gaan. Dat viel mee. Na drie gangen had ik genoeg. Verzadigd is een groot woord, maar ik kon wel weer een tijd vooruit. De eendenborst was zalig. De kabeljauw die als voorgerecht werd geserveerd zo mals als maar kon zijn. Zelfs de friandise was om te smullen. En de rekening? We hebben wel eens minder gegeten voor meer geld. Nee, de rekening was eerder een verrassing dan een zure afdronk.
    We komen graag terug.