1. Hier bij ‘restaurant’ Zegels gaan zoveel dingen fout. Het grootste minpunt vond ik toch wel het eten. In een restaurant waar de prijzen aan de redelijk hoge kant liggen verwacht je niet dat het eten bij de plaatselijke supermarkt is ingekocht, in de diepvries wordt bewaard en matig wordt opgewarmd door een amateuristische kok. Zo smaakte het in ieder geval wel. De carpaccio, ondanks bedolven onder een hoop smaakloze sla, kon er met een kleine voldoende nog net mee door. Daarna het hoofdgerecht, beemsterrund (21,00), tja wat moet ik hier van zeggen… Ik denk dat een oude sok nog beter zou smaken, en daarnaast verwacht je dat een hoofdgerecht meer is dan alleen een stuk vlees. Naast dat er een hoopje spinazie-achtige meuk onder de beemsterrund lag, was het bord verder helemaal leeg. De salade mag je er los voor 3,50 bij bestellen, en dit geldt trouwens ook voor de (lauwe, slappe) frietjes. Opvallend is dat de menukaart ontzettend klein is. Als de gerechten van goede kwaliteit waren geweest, was dit geen enkel probleem. Maar helaas is dit niet het geval. Na een tijd viel mij ook op dat er veel gasten waren die niet tevreden waren met het eten. Zo zag ik een hoop half-volle borden die werden opgeruimd en zag én hoorde ik negatieve reacties wat betreft het eten. Het personeel zag er ongemotiveerd uit en wist soms niet eens waar bepaalde bestellingen naartoe moesten. Erg onprofessioneel en zoveel mensen zaten er niet. Ook het toetje is veel te duur voor wat je krijgt. De halfbevroren crème-brûlée komt kant en klaar uit een bakje, waar je bijvoorbeeld bij de Aldi nog geen euro voor betaalt en hier 7,00. Gelukkig kwamen wij, net als vele anderen op dat moment, via Vakantieveilingen. Als dit niet het geval was, dan had ik tijdens het hoofdgerecht gezegd: ‘Smeer maar in je haar.’ Hier moet een hoop veranderen wil dit restaurant niet ten onder gaan in de crisis. Jammer, want het pand zelf ziet er verder mooi uit.

2,8