1. Tienus van de Rijt

Dit moet een van de allereerste eetmuren van Nederland zijn en volgens mij al sedert ca 1958 of zo. Ze nemen nog steeds de moeite om, als enige denk ik, zo veel mogelijk alles zelf te maken. De kroketjes waren het recept van slagerij Marks die 100 jaar bestaan heeft. Cornelis Marks sloeg in 1958 de marmeren oude slagerij aan diggelen omdat hij niet meer tegen het gezeur van de klanten kon. Hij maakte nog alle vleeswaren zelf en werkte dag en nacht maar kon het niet meer verdragen dat mensen die niks te doen hadden toch nog wat te zeuren hadden. Hij kocht in Zweden de automaten die hem en de klanten voortaan gescheiden zouden houden. Best inovatief in een tijd dat eten op straat not done was en nog niemand met een spijkerbroek rond durfde lopen. Ergens in 1976 is de zaak overgenomen door Frans Versteeg die er altijd de oude naam op heeft laten staan en eigenlijk niks veranderde.