Op dit adres zit nu: Luik Vathorst

1. Gisteravond hier wezen eten met m'n vriend. We waren al een tijdje van plan er wat te gaan eten (het is op loopafstand) en bij toeval kwamen we een aanbieding tegen op groupon voor een 6-gangen wildmenu. Normaal ben ik niet zo groupon-fan wat uit eten gaan betreft, maar dit leek ons wel een mooie kennismaking. Nou, dat was het zeker! Flesje rode wijn erbij uitgezocht (Mercurey Premier Cru), was erg lekker. Jonge bediening, maar ze deden echt hun best, waren beleefd, vriendelijk en gaven uitleg over ieder gerecht. Ook de kaart nog even bekeken waarop stond waar al hun biologische en verse producten vandaan komen, altijd interessant.
    Eerste gerecht was eendenham met sinaasappelcompote, komkommer en cherrytomaat, was erg lekker. Daarna een bouillon van wild en champignons, die was prima, maar niet verrassend lekker o.i.d. De derde gang bestond uit rookworst van wild zwijn, zuurkool en gekruide aardappelpuree, dit was één van de lekkerste gerechten vond ik zelf. Helaas deelde de bediening mee dat de zuurkool van de kaart af zou gaan, jammergenoeg.
    Vervolgens kregen we hert, met rodewijnsaus, puree en spinazie en daarbij een bakje erg lekker gekruide patat. Ik wilde eigenlijk van alle gerechten een foto'tje maken, maar het zag er steeds zo lekker uit dat ik er pas aan dacht na een paar happen! Maar geloof me: de opmaak was ook erg mooi. De vijfde en zesde gang waren nagerechten. Eerst een vanilletaartje, waar ik het recept wel van zou willen, maar helaas niet naar gevraagd. Als laatste een bol kokosijs met slagroom en munt, alweer erg goed.

We waren de laatsten die weggingen, maar dat was helemaal niet ongemakkelijk oid. Nog even complimenten aan de bediening en keuken gedaan en na een cappuccino (met etagère met friandises) betaald en gegaan. Al met al echt een goede ervaring, hier gaan we zeker vaker heen.