1. Na raadplegen op eet.nu en iens.nl zijn we uitgekomen bij King's Wok in Beckum. Dus op Vr 09-11-2012 waren wij er rond 20:00 uur, niet gereserveerd en waren maar met z'n tweeen dus op goed geluk erheen. Na vele jaren was afgelopen Vrijdag de eerste keer weer dat ik in een wokrestaurant stap dit i.v.m. een aantal redenen die ik hier nu niet wil melden.. maar goed. Voor de eerste keer bij King's Wok in Beckum.

Bij binnenkomst werden we al direct verwelkomt door een medewerkster en kort daarna sprak een zeer goedgehumeurde gastheer ( bedrijfsleider ) ons aan en ik vertelde direct hoe wij hier voor het eerst terecht zijn gekomen waarop de gastheer al lachend kenbaar maakte dat wij op het juiste adres zijn en idd.. we kregen vrijwel direct een tafel aangewezen en de drankjes volgden ook. Daarna een korte tour langs alle lekkernijen gemaakt met uitleg van de gastheer ook werd er gevraagd wat wij wilden wokken .. er is namelijk keuze uit een wok menu of een all-in menu. Het verschil is dat bij een wok menu de drankjes apart berekend worden. Maandag t/m Donderdag kost een all-in menu Volwassenen 23,50 en Vrijdag t/m Zondag 24,95 dus wij namen de all-in menu.
    Na even wat gedronken te hebben zijn we met z'n 2 richting het buffetgedeelte gelopen en rondgekeken wat er voor keuzes waren. gelijk ook op een aantal belangrijke zaken gelet o.a. hygiene en versheid .. echt werkelijk alles zag er netjes uit, zoals de vis en de tijgergarnalen waren mooi van kleur. Zelf ben ik een vis en kip eter dus voor mij was de keuze snel gemaakt.
    Ook aan groenten ontbraken het niet.. werkelijk veelzijdige keuze aan vlees, vis, groenten, snacks ( voor de kleintjes ) enz. Keuze uit een stokbroodje met kruidenboter, sushi, slaatje enz. is ook mogelijk en niet te vergeten de chocofontein, vruchten en de ijsbar.. wat mij direct opviel was dat er naast de ijsbakken een bakje voor de ijsschep aanwezig was met! Stromend water
    (eerste keer dat ik dit gezien heb in een wokrestaurant).

Na de gekozen gerechten op onze borden te hebben geschept zijn we richting de koks gelopen en al snel werden wij geholpen. Je hebt ook keuze uit een hele reeks sauzen die duidelijk boven op het bord zijn aangegeven net als het buffet trouwens. Enige minpunten echter die ik gecontateerd heb is dat er te veel saus gebruikt word voor je gerecht en zo ook te veel zout, maar dat was al snel verholpen door bij de volgende keren alvorens aan te geven dat er weinig saus en/ of zout voor het gekozen gerecht gewenst is en dat word dan ook zo klaargemaakt.. ,,probleem'' opgelost.
    Aan tafel gekomen hebben we werkelijk genoten van onze gerechten en goed gegaard (geen doorgekookte/ plakkerige rijst of bami bijv.)
    tussendoor ook veel gelachen met de gastheer haha.

Interieur is gezellig ingericht, medewerkers zien d'r verzorgd uit dus goed bezig.
    Ik dronk die avond bier dus was het zelftappen.
    Daarnaast is er een ruime keuze aan verschillende frisdranken die je uit de grote koeling kunt pakken.
    Ook wel fijn was dat er onderling veelal Nederlands gesproken werd i.p.v. eigen taal. Rokers hoeven bij King's Wok niet buiten in de kou te staan om even te genieten van een sigaret na het eten bijv. er is een indoor rookruimte gecreëerd dat netjes bijgehouden word en voor de kleintjes is er een aparte ruimte met cameratoezicht .. een fijne gedachten dat men lekker kan genieten van de maaltijden en gezelligheid zonder omkijken naar de kinderen.

De koks werken ook schoon (er is continu stromend water, wokken worden na elk wok gerecht netjes gereinigd en verwisseld).
    Rondom de wokbranders, koks, en toonbank staat het er netjes en schoon bij.

Gastheer kwam bij ons aan tafel met uitleg over de tepanyaki kaart en de werkwijze. Gastheer heeft voor mij een stuk tepanyaki vis en kip aan tafel gebracht en helaas was de vis erg zout, maar echt zeer goed bereid .. buitenkant van de vis was goed gegaard en het binnenste van de vis ,,smolt'' op m'n tong in 1 woord zalig, de tepanyaki kip was goed gegaard met een voor mij onbekende saus die ook wel lekker was alleen jammer dat er ondanks aangegeven te hebben niet heet te kunnen eten er toch korrels zwarte peper in m'n mond terecht kwamen waardoor ik geen trek meer had om de kip verder te eten (de 1 kan heel heet eten de ander weer juist niet) ook werd er door de gastheer een tepanyaki groente gerold in runderlapjes aan tafel gebracht om deze ook te proeven. Aangezien ik liever geen rood vlees wil eten, heeft m'n tafelgenoot deze geproeft en was hij redelijk verbaasd over de smaak en de combinatie van deze dus goed te eten.

Nadat we geloofden 4 keer opgeschept te hebben aan het buffet waren we toe aan het nagerecht dus wij naar de ijsbar. Keuze uit iets van 6 soorten ijs, slagroom, de vuchten zijn uit blik, choco fontein.
    Aan tafel smaakte het ijsje ook goed en was het helaas al 22:00 uur geweest en als laatsten er nog zaten.. Werden we niet (zoals ik in het verleden o.a. vaak meegemaakt heb ) weggekeken, maar iedereen was druk met opruimen, bijvullen enz. terwijl wij nog even zaten na te genieten van een heerlijk avondje wokken :)
    Rond 22:30 uur zijn we opgestaan en de gastheer gevraagd naar de rekening (voordeel van een all-in menu is dat je direct weet wat de rekening is en er geen verrassingen achteraf komen).
    Nog even met de gastvrouw en gastheer op de foto, beide bedankt en zijn we vertrokken.
    Dat was m'n eerste ervaring bij King's Wok.

Om King's Wok kort te omschijven ..

Netjes, gezellig, hygienisch, correct, klantvriendelijk, goed eten en een redelijke prijs/ kwaliteit verhouding.

Tot slot maar zeker niet onbelangrijk wil ik dit nog even kwijt:

Het verspillen van bestellingen (dus dat je te veel in 1 keer op je bord schept en dan maar de helft opeet en de rest weggooit)
    word ,,bestraft'' door 2 euro per gerecht extra in rekening te brengen. Dit extraatje word gedoneerd aan de voedselbank Hengelo. Vind dit een zeer goed initatief van de eigenaar om de gasten toch bewust te maken dat verspilling van eten doodzonde is terwijl er jammer genoeg ook in Nederland nog mensen zijn die het niet kunnen veroorloven. Goed bezig :)

King's Wok krijgt van mij een gemiddelde van 7,3.