in Roermond

Ambacht en Smaakbeleving

1. Op een mooie vrijdag in november kwamen we thuis van een prachtige tocht over de landelijke routes van Brabant en midden Limburg weer in ons vertrouwde Roermond.
    Wat is dan leuker dan je eens lekker culinair laten verwennen.
    Aruna Cuisine net geopend, in de schaduw van de kathedraal leek ons daarvoor goed geëigend, dus op naar de Kraanpoort.
    We werden zeer hoffelijk verwelkomd, en kregen - hoewel we niet gereserveerd hadden - een heel mooie plaats aangewezen.

Tijdens het aperatief werd de kaart goed bestudeerd. De besismenu's kon je uiteraard veranderen, door een ander gerecht te nemen, waar terecht een meerprijsje aan zat.

We kozen een voorgerecht, een hoodgerecht een kaasplankje en een koffie met een drankje na. Ook kozen we voor het driegangen wijnpakket, heerlijke dranken van uitstekende kwaliteit, een Oostenijkse witte , een Spaanse rode en bij de kaas een fantastische Portugeese port.

Met de kok/eigenaar was ondanks de redelijke drukte nog een heel leuk gesprek mogelijk.
    Hij bereidde ons Michelinster waardige gerechten voor, met een prijs die daar ver vanaf lagen (lager dus!).

Gastvrijheid, sfeer en kwaliteit zorgen er voor dat we zeker vaker zullen gaan genieten van de gerechten.

Aruna je doet je naam eer aan, blijf hopenlijk lang in onze stad ons verwennen, samen met je hele staf.