Op dit adres zit nu: Meram Osdorp

1. Internationaal dineren op hoog niveau.

Afgelopen weekend mogen genieten van het nieuwe menu dat Opium in de komende maanden aan haar klanten gaat voorschotelen en ik was onder de indruk. Opium hanteert een formuledie ik graag 'If Thailand was a province of Italy' noem. Het beste uit de Aziatischekeuken wordt gecombineerd met hoogstandjes van het Europese vasteland. Dit resulteerde in een proeverij van uitzonderlijk hoge kwaliteit. Met name de Aziatische hapjes waren van een kwaliteit die je niet snel buiten het continent zelf aan zult treffen.

Sfeer en bediening zijn bij Opium ook dik op orde. Grote ramen kijken uit over de Sloterplas en bij iedere gang werd ons helder verteld wat we gingen eten, lege glazen werden subiet weer gevuld en de Irish Coffee na is een belevenis op zich. Een dj die live plaatjes mixte en een cocktail achteraf die we zelf mochten maken, zorgde voor een complete culinaire beleving.

Als Opium iets aan de akoestiek in het pand gaat doen is het helemaal op orde.