Op dit adres zit nu: Eethuis Groesbeek

1. Ik ben zelden zo behandeld in een restaurant. Ik ben zelf bedrijfsleider geweest bij een aantal restaurants en heb gastvrijheid hoog in het vaandel staan maar daar denkt de Heeren van Groesbeek heel anders over.

Het eten was matig. De aubergine salade was niet op smaak, zachte patatas bravas (vettig) en ook het vlees had geen smaak. Daarbij waren de prijzen niet in lijn met deze matige kwaliteit. De aubergine salade had de vorm van een mager bijgerecht (klein schaaltje) maar de prijs van een voorgerecht (E6,50), een matig glas rode wijn was E4,50. Waar we echter nog het meeste van schrokken was dat de sauzen onaangekondigd apart op de rekening stonden variërend in prijs van E1,50 tot en met E2,75. Bij het vlees werden ongevraagd drie sausjes geserveerd maar aangezien dit hele kleine porties waren en het vlees zoals eerder vermeld geen smaak had hebben wij nog wat sauzen bij besteld. Wij stonden er vreemd van te kijken dat wij uiteindelijk meer dan E11,- moesten betalen voor sauzen van de Sligro waarvan wij dachten dat deze gewoon bij de gerechten geserveerd werden.

Alles bij elkaar meer dan genoeg reden hier nooit meer terug te komen en dit restaurant ten zeerste af te raden in mijn omgeving. Wat de avond echter compleet maakte was de discussie die ontstond met de eigenaar na afloop. Wij wisten zeker dat de bediening vooraf tegen ons had gezegd dat de sauzen bij de prijs inbegrepen was. We konden echter hoog of laag springen; de sauzen hoorden niet bij het menu, dit hadden wij van te voren moeten weten, de bediening had dit ook tegen ons gezegd en hoefde er ook niet bijgehaald te worden voor navraag. Uiteindelijk ontstond er een welles-nietes discussie die ik heb beëindigd door te betalen en te vertrekken maar ik ben nog nooit zo kwaad een restaurant uit gelopen.

Ik was niet kwaad om die paar centen die ik teveel betaald had. Zoals eerder gezegd vind ik het belangrijk dat mensen gastvrij behandeld worden. Dit restaurant hecht er echter meer waarde aan om zijn gelijk te krijgen in onbelangrijke discussies met de gast en deze tegelijkertijd tot op de laatste cent uit te kleden dan dat zij tevreden de deur uitloopt. Ik denk dat ze daar de plank volledig mee mis slaan.

1,5