in Bosschenhoofd

Restaurant de Haard, Puur Genieten

1. In een zeer bosrijke omgeving gelegen, in een heerlijk rustieke ambiance genoten van mijn viergangen verassing menu van de chef. Met een heerlijk bijpassend wijnarrangement geselecteerd door het fijne bedienend personeel die allen zeer zeker achter het product "de haard"staan.
    Voor een avond als deze rijd ik graag 40 km vanuit mijn woonplaats naar Bosschenhoofd.

De amuse
    Een heerlijke pompoensoepje

Het voorgerecht
    Een heerlijk zacht gerookte lamsbout met een vleugje honing op een bedje van een frisse salade

Het tussengerecht
    Een combinatie van een geconfijt parelhoenpootje een kwartelfilet uit de oven en malse kalfszwezerik in een bramensaus met een stamppotje van groene kool omwikkeld met spek.

De spoom
    Een prikkelende sinaasappelspoom

Het hoofdgerecht
    Prima rosé gebakken hertenbiefstuk in een saus van morilles,op een bedje van seizoengroenten met een bakje van bladerdeeg met daarin rodekool met gecarameliseerde appeltjes en een topje van zeer zachte eendenlever.

Het nagerecht
    Een cannelle van slagroom en chocolademousse met een bolletje appeltaartijs en een koekje van kattentongbeslag samen met een creme brulee van steranijs.

Wijnen
    Voorgerecht: coto vintage (rioja)
    Tussengerecht Prunier (chardonnay)
    Hoofdgerecht: Epicuro (tempranilos)

De prijs kwaliteit verhouding is zeer goed op elkaar afgestemd. Ik heb genoten van een viergangen diner voor de prijs van 39,50 en het wijnarrangement voor 17,50.

Restaurant de Haard bedankt voor deze fantastische avond.