1. Voor het eerst bij het bergsche backhuys gegeten.

om 20.00 een tafel gereserveerd. we begonnen met 2 koffie en 2 pilsjes, na 15 min. wachten kregen we eindelijk de kaart. toen was het al 20.45 en er had nog niemand gevraagd wat we wilde bestellen. 21.00 kregen we de vraag of we al een keuze hadden kunnen maken. Nou de meeste mensen hebben geen 30 min nodig om een keuze te maken. na een dik half uur kregen we een mandje stokbrood, en een dik kwartier later hadden we ons voorgerecht. Ik had gebakken champignons. weinig champignons en veel te veel sla qua verhouding. ondertussen hadden ze de lege glazen wel op gehaald, maar de koffie kopjes stonden nog steeds op tafel. toen we ons voorgerecht op hadden werd er gevraagd of alles na wens was. (meestal doe je dat tijdens het eten) na een uur arriveerde het hoofdgerecht. ik had eendepoot met een rozemarijn saus. de borden waren koud waardoor mijn saus ook ijskoud was. de smaak was goed alleen jammer van de saus na het hoofdgerecht vroegen ze pas of we nog wat wilde drinken en de dessert kaart wilde.
    toen we de tripel pils besteld hadden kregen we een dubbele pils, mijn ouders hadden koffie en ik had verse aardbeien met slagroom. de lege koffie kopjes stonden nog steeds op tafel. ik zei tegen mijn ouders dat ik het niet normaal vond dat de koffie kopjes al 2 uur op tafel stonden. waarop een langslopend bediende personeel antwoorde "de koffie komt tegelijk met het dessert". nou ja, mijn ouders hadden de koffie op en er was nog steeds geen dessert. ik heb zelf na mijn dessert moeten vragen er was iets fout gegaan in de
    keuken kreeg ik als antwoord. ik kreeg het dessert wel van het huis omdat het zo lang duurde. tijdens het eten van het dessert kwam er een bediend personeel aan tafel met een geel slingerend doekje die opeens begon te praten over haar privé leven en haar uurloon.

conclusie: slechte service gespannen sfeer. niet voor herhaling vatbaar!

2,9