Op dit adres zit nu: De Schalkse Vlaming

1. Na de vorige goede ervaring weer terug geweest. Nu lekker buiten gezeten. Het was weer top. Lekker, attent en heb nu al besloten binnenkort nog maar eens te gaan.

Vorige recensies van delete

• Eindelijk is het er toch van gekomen. Na een 'valse' start tussen kerst en nieuw, toen het restaurant was overgenomen door een luidruchtige groep en wij dus snel vertrokken omdat we elkaar niet meer konden verstaan, nu een mooie avond.
    We zijn voor het verrassingsmenu gegaan, 4 gangen + wijn. Ik MOET altijd een dozijntje oesters vooraf en dat is een echte aanrader; ERG lekker! met een hele delicate balans tussen het zoute van de oester en het zure van de wijnazijn. Verrassende smaak en precies goed!
    Voorgerecht een vijftal kleine hapjes (o.a. coquille-saint-Jacques, hollandse garnaaltjes, stukje zeewolf), heel lekker, maar net niet het 'hallelujah' waarop ik had gehoopt.
    Vooral de witte wijnen zijn prima gekozen (o.a. een verrassende witte uit de het portgebied van de Douro).
    Het tweede gerecht was een zachte maar beetje 'standaard' smakende kabeljauw. Het derde gerecht, de kalfsentrecôte en sukade, was misschien ietsjes te droog, maar sausje maakte veel goed. De rode wijn een montepulciano die nog wat had mogen liggen. Het toetje was mooi verzorgd en lekker.
    Het personeel is erg attent, doet goed hun best om je avond prettig te laten verlopen (al mag het gerust wat minder 'ingestudeerd' en dus spontaner bij het beschrijven van eten en vooral de wijn). Het is zeker een aanrader, niet goedkoop, maar als er geen groepen zijn een zeer aangenaam avondje uit.