in Sint Geertruid

Culinaire parel in het heuvelland

1. Op de Hej, een paar kilometer van onze woning, kennen we al jaren van incidentele bezoeken. Altijd een feest. Dus toen er plannen gemaakt werden voor mijn 70ste verjaardag, was de keus eenvoudig: met broer en zussen en aanhang naar Frank en Fabienne. Waar alles mogelijk bleek. Het ruime maand-menu werd voor ons uitgebreid met allerlei varianten zodat ieders voorkeur en wens kon worden gehonoreerd.
    De ontvangst met een heel mooie prosecco en heerlijke amuses was veelbelovend, de stemming zat er al meteen goed in. Daarna volgde het uitgebreide menu met een keur aan zeer smakelijke en schitterend gepresenteerde visgerechten, zeebaars, tarbot en zeeduivel met safraansaus naast coquilles, langoustine en scampi's, en prachtige vleesbereidingen van kalfscarpaccio en -zwezerik, eendenborstfilets, kwartel en boterzachte lamsfilets met marsalajus. Geen bakken frieten, maar mooie schaaltjes met een geraffineerde gratin dauphinois. Er werd een frisse witte Tourraine bij geschonken en een volle Sangiovese. Van het oog- en tongstrelend grand dessert bleef op de borden geen spatje over.
    De bediening was vrolijk en attent, verzorgde snel bestelde biertjes, vulde meteen de karaffen water en het mooie brood bij.
    Frank en Fabienne vieren in de december het 10-jarig bestaan van hun Op de Hej. Het “geheim”van hun succes is de passie en kundigheid waarmee hier wordt gewerkt en de kwaliteit-prijs verhouding die scherp in de gaten wordt gehouden. Hier vind je geen kapsones op je bord, maar pure kwaliteit en vakmanschap.

1. Die frieten hadden natuurlijk wel gekund, maar die bakken we thuis al meer dan genoeg! Sjef