1. JK 909 punten

Wij hebben hier met een man of 30 gezeten om het 40 jarig arbeids jubileum van mijn vader te vieren. Ja wie kan dat tegenwoordig nog zeggen..
    Het restaurant had alles tot in de puntjes geregeld en het eten was van uitmuntende kwaliteit. Een aanrader!
    [de prijs was me onbekend want de baas betaalde dit :) ]

Ik heb hier meerdere malen gegeten en ben dan ook een terugkerende klant. Niet alleen voor diner maar ook voor een lekker kop koffie met gebak op het Terras of een Pilsje, wijntje met wat hapjes. Lunch heb ik er nog nooit gehad maar dat zag er (bij anderen) zeer kwalitatief uit. Duidelijk veel aandacht aan besteed.

Wat me aanspreekt is dat ze een keurmerk waddengoud waarvan het het eerste restaurant is dat dit keurmerk draagt. Dit betekent ondermeer dat zij minimaal vijf gerechten serveren gemaakt van typische regionale (wadden) producten(voor alle criteria even googlen). Het spreekt me aan omdat ik het goed vindt dat men daarmee investeert in ondernemers binnen de regio. Zo ging het vroeger ook.

Hoofdgerechten zijn kwalitatief en verzorgd, nooit te weinig gehad. Aan de desserts wordt ook zeer veel zorg besteed. Je wordt hier dus absoluut niet gepiepelt, eerder in de watten gelegd.

Enig minpunt tot nog toe is geweest is de kruidenboter die klaarblijkelijk niet uit de regio komt omdat ik deze wel vaker heb gehad. Volgens mij zo 1 bij de groothandel weg. Tapenade was wel uitstekend. De kruidenboter moeten ze zelf vers maken vindt ik. Boter, peper zout peterselie en knoflook zo gedaan en lekker.

Personeel heb ik altijd als professioneel, vriendelijk en net ervaren. Een keer een jonge serveerster gehad die het nog moest leren maar dat hoort erbij.

Na het bezoek 25 meter lopen en over de dijk klimmen om op het wad uit kijken en zien of je Ameland en Terschelling kan zien, heerlijke locatie!

Ik weet wat ik hier krijg. Hier staat een goede kok.