1. De sfeer bij Salathai is altijd een hekel punt geweest. Ik heb er enkele keren gegeten. Een keer of drie op de oude locatie en een keer of vier op de huidige locatie. Toen ze nog in de Bakkerstraat zaten was de (andere) eigenaar openlijk onbeschoft tegen zijn personeel. Het personeel op de huidige locatie lijkt er nou niet bepaald zin in te hebben. Ze doen niet eens hun best het te verbergen en ze maken een verveelde indruk. Ik kan me herinneren er in het verleden lekker gegeten te hebben. Het gaat kwalitatief achteruit, zo heb ik het idee, en is inmiddels vrij middelmatig. Minder kleur, minder smaak, minder sfeer. Het enige wat meer is geworden is, waarschijnlijk, de marge per gerecht. Erg jammer allemaal. Een mooie locatie en een mooi pand wegen niet op tegen de dodelijke combinatie van desinteresse en liefdeloos inelkaar gedraaide gerechten.

6,1