1. Over dit restaurant hadden we al positieve berichten gehoord, dus we hadden er zin in.
    We moesten voor de lunch wel even reserveren en hebben aangegeven dat we een drie gangen lunch met voor-, tussen- en hoofdgerecht wilden gebruiken. De auto kunnen we op de royale parkeerplaats voor de deur makkelijk kwijt. Op de deur zien we aardig wat stikkers, van Michelin en Lekker. Eenmaal binnen kregen we een fijne ronde tafel bij het raam toegewezen. Binnen is er een gezellige huiskamersfeer en door strategisch plaatsen van meubilair is ruimte in kleinere oppervlakten verdeeld. De tafels zijn luxe gedekt met een lang onderlaken en fijn wit tafellinnen. De armstoelen zitten comfortabel.

Als aperitief nemen we witte wijn. We mogen kiezen en het wordt de Spaanse Sauvignon blanc 2010 uit de Rueda streek van het huis Castelo de Medina met een aangenaam fruitig aroma. Het borrelgarnituur bestond uit een puntzakje met krokante koekjes met stervorm en een schaaltje huisgemarineerde olijven. De olijven waren licht pikant, met wat knoflook en er zaten verse rozemarijn tussen, erg lekker.

De amuse gepresenteerd op een houten plankje, in een espressokopje een romig soepje van knolselderij met Hollandse garnaaltjes. Lekker zacht en subtiel, de garnalen zijn prima op smaak. Op een schaaltje vinden we een dim sum met wat huisgemaakte chilisaus. Een krokant buideltje dat is gevuld met parelhoen en bospaddenstoelen. De saus was aangenaam pikant en met stukjes limoen gekruid, een aangename opwarmer.

De wijn wordt doorgezet bij het voorgerecht, een kreeft salade. Stukjes Canadese kreeft met partjes pomelo, stukjes cashewnoot, kleine stukjes kroepoek, stukjes rode ui en wat rucola blaadjes. De kreeft is mooi op smaak en de combinatie met de niet te sappige pomelo is goed gevonden, de hartige cashewnoten geven leuke accenten. De milde krokantjes zijn prima voor het mondgevoel. De wijn combineerde goed al had hij aan de grapefruit een krachtige tegenhanger. (9)

De tweede begeleider is er een uit de Alsace van het huis Fernand Engel, gemaakt van pinot gris 2010, mooi rijp met een lichte kruidigheid. Uit de keuken een specialiteit van de chef, eerst een bord met Spaanse zeebaars, kwartelei, gamba, enkele beukenzwamen en een Spaanse peper. De chef komt zelf aan tafel om uit een theepot de Maleisische kokosbouillon te schenken. De bouillon gaf een heerlijk aroma en had een fijne licht pikante smaak. De wijn kreeg door de bouillon een positieve boost, zelden heb ik een Pinot Gris uit de Alsace zo mooi zien aansluiten. Met de ingrediënten konden we naar hartenlust combineren. Van het pepertje mochten we alleen proeven, voor de zekerheid werd er een schaaltje huisgemaakte garnalen kroepoek bij gezet zodat we in nood konden blussen. De kroepoek was ook lekker om zo te eten met een mooie garnalen smaak. De baars was erg subtiel, het eitje gaf met zijn droge dooier een lekkere mondbeleving. (9,1)

Voor het hoofdgerecht is een een Pinot Noir 2008 geselecteerd uit de Bourgogne van Domaine Forey, mooi fruitig rood met soepele tannines. In een kom nasi Kuning uit de Indonesische keuken, gekookt in kokos, gekleurd met kunyit en fruitig gemaakt met sereh (citroengras). Op het bord langzaam gegaarde parelhoen met groene asperges, schijfjes gefrituurde lotuswortel, Japanse knolletjes en een krachtige Balinese ketjapsaus. De hoen is mild en de heerlijke ketjapsaus bepaald grotendeels de smaak, de knolletjes hebben een knapperige bite. De wijn is met zijn mooie zuren een prima ondersteuner evenals de rijst. (8.9)

Nog een lekkere Nespresso als afsluiter, partner gaat voor de jasmijn thee die met een zandloper wordt uitgeserveerd. Erbij nog blokjes hazelnoot chocolade, kokoskoekjes, chocolade met noot en een madeleine.

De bediening bestond uit een lieve, gastvrije, ervaren dame die ons prima verzorgde en van ondersteunende informatie voorzag.
    Prijs kwaliteit is goed, menu 34,50, fles water 5,50, huiswijn 5,-, pinot gris 6,-, de en de pinot noir 7,-. Een restaurant voor hen die van de verfijnde oosterse keuken houden, wij hebben weer een fijne middag gehad.