1. Ik was voor het eerst bij De meiden. Hoewel ik het er niet zo uitnodigend uit vind zien van buitenaf vond ik het eigenlijk mee vallen toen ik binnen was. Het terras is een leuke plek. Jammer van de nepbloemen op tafel en de gekreukte loper (waarom gekreukte lopers??). Enfin, de bediening was heel aardig. Ik kreeg per ongeluk het verkeerde drankje maar ze verontschuldigde zich en haalde het juiste drankje, kan gebeuren. Het eten, het voorgerecht was heerlijk, carpaccio had ik. Het hoofdgerect daarentegen was de gehaktschotel, en die vond ik wat saaiig. Met soepgroenten erin en weinig kruiden. De aardappelgratin was volgens mij uit een pakje, en had een wat vreemde bijsmaak. Eerlijk gezegd had ik het gevoel dat ik zelf spannender en lekkerder kan koken, en dat vind ik dan toch jammer... De hoeveelheden waren overigens best groot, dus grote eters die niet al te moeilijk willen zouden best tevreden kunnen zijn. Als toetje had ik koffie met ijs en slagroom. Maar het ijs smaakte "oud". Alsof ie uitgedroogd was. Dat gebeurt als er niet vaak genoeg uit geschept worden. Verder vond ik de menukaart een beetje nietszeggend :( er zijn echt veel leukere plekken in Alphen waar je voor een gemiddelde prijs even wat kunt eten. Ik vond het personeel heel aardig, maar ik zou niet meer teruggaan helaas... Ik vond het zelfs voor een simpel restaurantje te simpel.