Op dit adres zit nu: Mel & Norel

1. Het is lang geleden dat ik op eet.nu een reactie schreef; de reden is dat ik na het lezen van reviews , het in toenemende mate oneens ben met het beeld dat van een restaurant gegeven wordt en een sterk vermoeden heb dat vrienden en bekenden van de restaurateur de scores te vaak beïnvloeden.
    Ik zou graag mijn bijdrages weer leveren, want we gaan minimaal 1 keer per week (maar meestal vaker) uit eten (door heel Nederland en steeds vaker in de betere zaken).
    Het zou goed zijn als er een systeem zou worden bedacht dat onechte reviews er uit zou filteren. Op een andere site gebeurt dit wel.

Nu over Twenty2.
    4 Euro voor een kopje koffie, 6,50 voor een glas huiswijn en als bonus op de zeldzaam slechte service: 7,50 voor een karaf kraanwater. Vooraf werd niet gemeld dat kraanwater hier zo duur is, of is het bedrag bedoeld voor het takje munt in het water? Opmerkelijk ook dat op de site van Twenty2 (behalve voor complete menu’s) geen prijzen worden gemeld; hierdoor kunnen verrassingen ontstaan en de ervaring leert dat restaurants vaak hun prijzen niet voor niets op hun site achterwege laten, dit om het shockeffect vooraf (met wegblijven tot gevolg) bij klanten te voorkomen.
    Relatief hoge prijzen dus, een stuk hoger dan bij mijn favoriete Apeldoornse restaurant. Maar als de kwaliteit hoog is mag het wat ons betreft wat kosten.
    Na er gegeten te hebben, blijf ik met vragen zitten: waarom lees ik hier zulke goede reviews? Waarom een Michelin aanbeveling, terwijl bij het samenstellen van de 2012 gids, het restaurant recent geopend was en er nauwelijks ervaring met dit restaurant voorhanden was? Wie heeft hier succesvol gelobbyd?
    Conclusie, ik ga hier nooit meer eten, niet vanwege de relatief hoge prijzen (ik ben wat dat betreft wat gewend), nee vanwege smakeloos en fantasieloze gerechten in een weinig sfeervolle ambiance, met een oninspirerende bediening.
    Jammer, maar gelukkig is er mijn favoriete Apeldoornse restaurant nog, waarvan ik de naam hier niet mag noemen, maar met een blik in mijn profiel weet u welke het is. (en laat u niet in de war brengen door een aantal mindere reviews, die komen naar alle waarschijnlijkheid uit vijandige hoek, zoals ik uit gesprekken met een aantal van die vijanden mocht opmaken)