1. Beste mensen van de Notaris, wat een tegenvaller dit keer! Vorig jaar erg leuke ontvangst door Ties en heerlijk gesnoept van mooie aparte ijsjes en koffie. Daar hadden we nu ook weer zin in.
    Ik schets u het beeld van dit jaar: mooie zonnige zondagmiddag rond 15.00 uur, het is kermis in Schaijk! Het is erg druk op het terras, zagen we bij het oprijden van de parkeerplaats. Omdat de deur naar het tuinterras openstond, verkozen wij om daar naar binnen te gaan. Halverwege werd ons gezegd dat we aan de voorkant moesten zijn, omdat er achter geen bediening was. Oké te begrijpen, daarom wandelden naar het terras aan de voorkant. Gelukkig nog een tafeltje aan de wegkant vrij. Een vriendelijke ober nam onze bestelling op. Voor ieder van ons een cappuccino met voor mijn man een advocaatje en voor mij een Taartje van de Chef. Volgens de ober kon dit van alles zijn. Als eerste werd door een gehaast meisje het advocaatje redelijk hardhandig op tafel gezet op, met de lepel ernaast ook "bloot" op tafel. Niets dienblad, niets onderzetter of bordje. Een aantal minuten later de cappuccino's, die al even geleden ingeschonken waren (het melkschuim randje was al aan het harden) de bijgevoegde chocoladetruffel was al gesmolten, wel van goede smaak! Op het ook bijgevoegde glaasje water zaten vetvlekken, vast van het miniglaasje koffielikeur met het reeds ingezakte dotje room. De suikerpot en melk kannetje werden na 5 minuten gebracht, ook uit de hand. Na 20 minuten attendeerde ik de ober met: ik zou het zo fijn vinden om mijn taartje bij de reeds koude cappuccino te nemen. Hij verontschuldigde zicht met onduidelijke bewoordingen van no niet goed ingewerkt personeel. Het duurde nog 10 minuten dat het door mij bestelde taartje gebracht werd, het bleek een nectarine taartje. (een harde droge vette korst met 2 ragdunne plakjes nectarine in een wat slappe dunne gelei, 'n soort flan) Niet een mooi rond gebakje, nee het was de helft ervan.....Van verbazing bekomen zei ik tegen de ober, "maar dit is maar een helft!" De ober kon er niet meer van maken. Ik betaalde en at het halve gebakje. Wat jammer mensen van de Notaris, jullie zijn ons kwijt als klant.

1,4