Op dit adres zit nu: Steakhouse Argentina

1. Gisteravond voor het eerst met mijn vriend bij El Bando gegeten, op aanraden van mijn schoonfamilie die hier al eerder geweest zijn en waar ik een waardebon van heb gekregen om te besteden bij El Bando.

Bij binnenkomst werden wij ontvangen door een vriendelijk meisje, onervaren, maar vriendelijk. Dit meisje heeft ons grotendeels bedient, wanneer de “manager”niet op de werkvloer was. Dit deed ze best goed, maar ze had wel wat begeleiding nodig, dat was duidelijk. Als gast had ik soms het idee dat wij vergeten werden, aangezien er maar af en toe iemand kwam kijken of de gasten iets nodig hadden.

Mijn vriend bestelde een Argentijns biertje, ik een witte martini met ijs en een glas water. Wij bestelden wat tapas-gerechtjes vooraf, dit was best prima, maar niet heel bijzonder.

Vervolgens bestelde mijn vriend de T-bone steak (€24,-) en ik de kalfs-entrecote (€21,-). Verder bestelden we nogmaals dezelfde drankjes. Ipv een T-bone steak kreeg mijn vriend een los stukje entrecote en een stukje lende, wat naar onze schatting minder was dan de bestelde 500 gram. Daarnaast, hebben wij beiden friet besteld en kregen we een klein schaaltje slappe frietjes. Onze buren kregen een lekkere gevulde salade, wij kregen een schaaltje met karige tomaat/komkommer en een paar stukjes rode biet met een dressing.

Het was allemaal best goed te eten, maar toch was het een teleurstelling omdat het restaurant helaas niet aan de verwachtingen van de gasten kan voldoen. Erg jammer.

Toch bleven we hoop houden en probeerden wij het nogmaals met het dessert. We bestelden de koffie-tapas (€11,-). Dit was wederom een teleurstelling. Eerst vroeg het meisje wat voor koffie we wilden, ik zei Espresso, dit kon alleen tegen betaling, het was dus koffie of thee. Ik verwachtte een proeverij van diverse gerechtjes (zoals ik gewend ben bij een grand-dessert/koffie-tapas). Helaas, we kregen een bolletje ijs (bijna gesmolten), een glaasje met chocolade-mousse-saus? En bovenop wat toffee/schuimpjes en 3 bonbons… Wat een teleurstelling deze avond!!

En dan.. de rekening. Deze maakte samen €102,30. We wilden onze bon ook graag inleveren (op de bon stond: 2 hoofdgerechten halen, 1 betalen) en er stond geen datum op de bon. Helaas was deze bon niet meer geldig… we werden afgescheept met een verhaal over een vorige eigenaar. Daarnaast, hadden ze de glazen water die ik genuttigd had als 2x spa blauw aangeslagen… Heel erg jammer allemaal. En als ik nu lekker gegeten had, had ik de €102,30 er graag voor over gehad, maar de prijs is totaal niet in verhouding met de kwaliteit/service van dit restaurant.

Zelf werk ik ook in de horeca en ik zou dit nooit zo met mijn gasten oplossen. Jammer dat de manager niet met een compensatie is gekomen, nu weet hij 1 ding in ieder geval wel heel erg zeker: wij komen hier nooit meer terug!

2,3

1. Beste Shirl,

Jij werd absoluut niet afgescheept met een verhaal over de vorige eigenaar. De bon die jij in wilde leveren is al bijna 2 jaar oud (uitgegeven door vorige eigenaar) Deze bon kon je toen uit het Gezinsblad knippen. Wat ik wel merkwaardig vind is dat jij deze bon gelijk bij binnenkomst aan ons ónervaren meisje hebt af gegeven en zij heeft jou al verteld dat deze niet meer kon worden geaccepteerd. Vervolgens probeer jij het aan het eind van de avond nog eens bij de manager? Dus met al jouw ervaring begrijp ik niet waarom jij vraagt om compensatie of dat van ons verwacht? Ik vind het namelijk ook jammer dat je verder niet hebt aangegeven dat het eten je wat tegen viel.

Met vriendelijke groet,
    Dorothe