1. Als kado na zware tijden heb ik familie getracteerd op een avondje Lucullus.
    Bij aankomst miste wij de 'click', Mevrouw Charlotte vond ons lastig omdat wij het zeer warm hadden, wilde overleggen waar wij konden zitten. Mijn moeder en tante zijn wat ouder, en sukkelen met de gezondheid, in de warme zon zitten was voor hun zeer moeilijk.
    Enfin, de bediening werd op ons afgestuurd om het maar op te knappen. Het meisje deed het goed, beleefd, vriendelijk, bekwaam, attent, en snel. Het viel ons wel op dat alle andere tafels wel aandacht kregen van madam Charlotte, maar wij werden als de pest vermeden, alleen omdat wij niet meteen bij de eerste voorstel van een tafel gesprongen hebben?
    Het eten was heerlijk, vers, smaakvol, mooi geserveerd, en lust voor oog en smaakpapillen, en ook ruim voldoende, wij zaten vol bij de laatste lepel van het toetje.
    Het vragen van de rekening bracht madam Charlotte snel naar ons toe, helaas voor haar, geen fooi.
    In mijn 26 jaar ervaring in de horeca heb ik zelden zo'n slechte behandeling van een gastvrouw ervaren! Nog geen gedag toen wij weggingen, wellicht bekte het geen fooi geven haar niet, maar als mindere aangekeken en behandeld worden hoeft naar mijn mening zeer zeker niet beloond te worden!
    Alleen voor haar zal ik nooit teruggaan, tabé!