Op dit adres zit nu: Taste

1. Zaterdag 27 juli 2012 vertrokken wij uit Antwerpen en na ons ingecheckt te hebben in ons hotel werd de ons geheel onbekende stad verkend.

Het was een prima 1ste dag in een mooi Hollands stadje met zeer veel fietsen.

De 2de dag, na een laat ontbijt, wederom enige verkenningstrips waarna 's avonds rond 20u00 de ontvangst van 2 familieleden op het terras van ‘Brasserie De Stad’ waar we meteen professioneel met de ‘echte’ glimlach zeer vriendelijk werden ontvangen en tevens meteen gevraagd wat we wensten.

We bestelden 4 glaasjes droge witte wijn welke snel en met de glimlach werden geser-veerd samen met een heerlijk vers bruin broodje en een smakelijke tapenade. De wijn was op prima temperatuur en smaakte gewoon ‘lekker’ en had een fijne afdronk.

We bestelden 4x het 3-Gangen Keuze Menu à € 24,95. Als voorgerecht bestelden we 3x “Garnalen coctail met een twist! Tartaartje van Hollandse garnaal met appelkappers en crème met cognac” en 1x “Rundercarpaccio, op klassieke wijze, geserveerd met een kletskop van Parmezzan kaas.”

Beide gerechten werden vlot geserveerd en waren reeds om te zien een genot voor de ogen. Algemeen commentaar, prima, heerlijk vers, lekker. Voor het hoofdgerecht vroegen we of een ruime pauze na het voorgerecht mogelijk was, wat zonder enig probleem en met de bekende glimlach werd geaccepteerd.

Helaas ontstond er een ander probleem. De eens blauwe lucht begon te betrekken en een bijna tropische regenbui kondigde zich aan en viel na enige minuten danook letterlijk met bakken naar beneden.

Voor de gasten die niet regenbeschut zaten een probleem. Het personeel ontfermde zich echter meteen over ons en de medegasten. Wij kregen een prima plaats aan een ruime tafel in het qua inrichting zeer originele restaurant. Eenmaal goed gezeten en na een nieuwe drankenbestelling, 1 persoon, onze BOB, kreeg mineraal water de anderen de prima huiswijn, werd het hoofdgerecht geserveerd. 2 Personen kregen “Zalmfilet met bijpassende groente en een lekkere saus van kreeft”, de zalm was perfect gebakken en het garnituur en de saus waren van uitstekende kwaliteit en smaak. De andere 2 personen kregen “Kalfsentrecôte met bijpassende groente en een saus van morille”, de gevraagde garing van het vlees ‘saignant’ was 100%, de saus en groenten waren van uitstekende kwaliteit en smaak. Alle 4 gerechten lagen op een zeer warm bord en waren uitstekend gepresenteerd. Chapeau Chef!

Een 10-tal minuten na het beeindigen van de hoofdmaaltijd vroeg men of we het dessert wensten. Het dessert bestond uit een bavarois geserveerd met een glaasje rode vruchten. Een heerlijk en fris nagerecht en zoals ‘gewoonlijk’ prima gepresenteerd. Na de maaltijd bestelden we een kopje koffie die bijna vanzelfsprekend prima smaakte.

Alle producten die onze maaltijd uitmaakten waren van 1ste klas kwalitiet en dagvers. De verhouding prijs/kwaliteit is 5 sterren waard.

Brasserie De Stad en zijn staf verdienen volgens ons een gouden pluim! Wij komen zeker terug. Zoals de guide Michelin het zo mooi zegt, “Table excellente, mérite un détour” zelfs 165 km heen en terug.

We wensen het bedrijf en zijn team een prima toekomst!

Luc Bosch - openingsdirecteur (gedurenede 4 jaar) ISPC gent - groothandel van A tot Z voor de Horeca.