1. Wij eten graag lekker en dat kan bij Merwezicht. Wij eten vaak buiten de deur, maar komen toch steeds tot de conclusie dat er voor ons echt maar 2 toprestaurants zijn. Dat zijn De Hoefslag in Bosch en Duin en Merwezicht in Gorinchem. Bij beiden eten wij regelmatig. Bij Merwezicht is het ongecompliceerd genieten van een heerlijk diner. De amuse was gisteravond heerlijk. Het was een filet americain met mosterdmayonaise. Goed op smaak en super vers. Daarna hadden wij als voorgerecht tonijn met chorizo. Mooie portie, ook weer heerlijk van smaak. Erik at als hoofdgerecht Livar buikspek waar hij zeer van genoot. Ikzelf at de rog vleugel met saffraan risotto. Heerlijk, maar voor mij wel een erg grote portie. Voor een grote eter prima geproportioneerd. De bediening was zoals altijd professioneel, vriendelijk en niet stijf. De wachttijd tussen de gerechten is heel goed gekozen. Ook de wijnkaart is erg goed en de bediening heeft verstand van zaken. Dus een aanrader dit retaurant!!