Op dit adres zit nu: Plein2

1. Ben 7466 punten

Als cadeau had ik van mijn zoons een diner ontvangen bij de Auberge van Boxtel.
    Zij bieden namelijk 3 dagen in de week een MaWo DO menu aan voor € 25,00 p.p. en het weer was gunstig om daar buiten te eten dus lieten wij ons afgelopen donderdag door een van de zoons wegbrengen zodat we ook een wijntje konden drinken.

Ik was daarnaast ook wel nieuwsgierig naar dit restaurant aangezien het altijd goed bezet is , ook door de week. Nog een reden was een smulwebdiner door leden wat ik wilde organiseren en 1 van de 2 opties was dit restaurant. Nu vonden enkele leden in Nederland deze locatie niet centraal genoeg en is dit restaurant het niet geworden wat ik zeer jammer vind.

Het restaurant ligt zeer kort bij het station Boxtel en 15 minuten rijden van zowel s-Hertogenbosch, Tilburg als Eindhoven.
    Daarnaast heeft het keurig menu’s en kan men zowel binnen als buiten plezierig vertoeven.

Het restaurant bestaat al sinds 1900 en sinds 1996 heeft de familie Toonders het restaurant overgenomen.

In 2008 is het nog compleet vernieuwd waarbij het interieur warm aandoet. Met mooi weer heeft men een mooi groot terras waar veelvuldig gebruik van gemaakt wordt. Tevens kan men hier ook overnachten.

Wij hadden niet gereserveerd en schrokken toen we al die bordjes met gereserveerd op de tafels buiten zagen staan maar van een grotere tafel werd een plaats voor 2 gedeeld en gelukkig konden we aan tafel.
    We wilden het bekende MaWoDo menu bestellen.

Aan tafel werd vers stokbrood met roomboter (zoutkruimels) geplaatst en op advies van de eigenaar namen we een witte wijn die goed bij het menu zou passen.

Als voorgerecht een tartaar van schouderhaas. Uitstekende vaste tartaar, een best grote hoeveelheid waarbij door de tartaar parmesaanschilfers verwerkt waren.
    Dit alles op een bedje van rucolasalade in basilicumolie en wat kleine augurkjes. Hierop wat croustines en een kwartel ei.
    Een smakelijke start.

Als hoofdgerecht geroosterde zalm.
    Heerlijk gaar zonder graat die prima van smaak was.

Onder de zalm lag onder andere tagliatelle, paksoi en wat bleekselderij en erover heen nog wat verse taugé.
    Lekkere verse groenten die prima bij de zalm paste.
    Het geheel in een teriyakisaus, wel zoet maar dat mocht gerust.
    Daarbij heerlijke huisgemaakte frites , prima gezouten waar ik niet af kon blijven.

Als nagerecht een lekker dessert. Een toef slagroom met huisgemaakte chocolademousse.
    Daarnaast een bosbessenmousse en een passievrucht taartje (heerlijk) met daaronder een smakelijk kletskop.
    Als afronding enkele verse aardbeien.

Op advies van de eigenaar hadden we een witte wijn genomen.
    Een blend van sauvignon en semillon van El Molino uit Argentinie. Een helder gele frisse wijn van 13% uit 2010.
    In de neus wat citrusgeuren met in de mond wat tropisch fruit. Een wijn die bijna te snel weg dronk. Voor bij het voor en hoofdgerecht een prima advies.

Bij het nagerecht namen we nog een dessertwijn; Een muscat, beaumes de Venice van Chateau du Trignon uit 2008.
    Een lekkere dessertwijn met smaken van perzik en honing maar ik proefde ook wat bitter, wat overigens prima was bij de zoetigheden.

Koffie e.d. was niet meer nodig , we hadden heerlijk gegeten en ook teveel van het lekkere verse brood en van de frites gesnoept.

Het personeel bestond uit 2 jongeren die hun best deden en de eigenaar en zijn echtgenote.
    Buiten 30 couverts bezet en binnen nog ongeveer 25 is voor een donderdag een teken dat men hier graag komt. Je merkte dat verschillende bezoekers hier vaker kwamen (goed teken).

Het menu 2 x € 25,00, de wijn € 21,00 (fles) en de dessertwijn € 7,50 p glas. Een kan water werd niet gerekend. Een goede fooi was op zijn plaats voor een zeer geslaagde avond.

Vorige recensies van Ben

• Ben

Vandaag, 2e paasdag hier heerlijk gegeten. Al van anderen gehoord dat je hier goed kunt eten maar nu na een dinercadeau van de neven en nichten voor het eerst geweest en geen spijt.

Een gezellige lokatie met fijne achtergrond muziek, niet te hard maar wel fijn om te horen.

Vooraf een LBV port Grahams van 2005 en een heerlijke sherry van Pedro Ximenez, heerlijk zoet, beide overigens toevallig ook in mijn kelder te bewonderen en te drinken. Dat was een goed begin.

Tijdens het diner namen we een Chardonnay uit Chili: Errazuriz esteta reserva 2010 uit de casablanca valley. Een jonge frisse wijn die prima smaakte bij ons eten gereserveerd in staande wijnkoeler aan tafel. Het personeel was gedurende de avond attent, vriendelijk en behulpzaam aanwezig.

Als voorgerecht namen we aspergesoep: goed heet en zeer smakelijk gevuld met lekker stukjes asperge, boerenham, wat groene kruiden en een gehakt scharrelei.

Als hoofdgerecht namen we beiden : Surf Turf (?), de naam zei ons niets maar het bestond uit een heerlijke kalfsoester, rivierkreeftgarnaaltjes, zalm, asperges en bladspinazie met zelfgemaakte frites en een mayonaiseachtig sausje.

De kalfsoester was lekker mals, prima gebakken en de dikke asperges waren heerlijk mals, niet waterig, prima gekookt, om te zuigen, de bladspinazie smaakte hier prima bij.

Een nagerecht was niet meer nodig en we namen nog een decafe cappuccino. We werden nog even verwend met wat heerlijk chocolades en een nougat blokje.

Een prima lokatie.