Op dit adres zit nu: De Kloostertuin

1. Suzanne-Ijsselstein

Allereerst moet ik zeggen dat ik zelden kritisch ben in restaurants en ook nooit ingewikkelde menu's bestel, ik ben geduldig en vriendelijk maar dit is toch voor het eerst dat ik zwaar teleurgesteld in een restaurant ben en een recensie schrijf.

Voor de 3e keer heb ik op het terras bij dit restaurant wat gegeten en gedronken en het was ook zeker de laatste keer.

De 1e keer viel al zwaar tegen doordat ik bijna 3 kwartier op een verse jus moest wachten en de koffie van mijn moeder was slap en lauw. Het personeel kwam ook zeer amateuristisch en chaotisch op ons over, ze maakten ook geen oogcontact.

De 2e keer precies hetzelfde verhaal en de glazen werden met de vingers aan de bovenrand aangegeven (hoezo geen horeca ervaring?!), en de drankjes waren gemorst. Ik was al redelijk klaar met deze horeca gelegenheid maar door de leuke ligging en setting toch met mijn vriend weer op het terras in het heerlijke zonnetje aangeschoven.

We hadden een cappuchino, een verse jus, een kloosterbroodje en een tosti KAAS besteld. Er waren drie tafeltjes bezet. Het duurde maar en het duurde maar. Het personeel (jonge, klungelige onverzorgde studenten) liep langs wederom zonder oogcontact te maken. Op een gegeven moment keken mijn vriend en ik elkaar aan en we zeiden tegen elkaar: "De bestelling moet zeker uit Spanje komen." Mijn vriend wilde naar binnen lopen toen de jongen waar we de bestelling bij hadden opgenomen gehaast naar buiten kwam lopen en quasi 'grappig/ bijdehand' riep: "Ja het komt eraan hoor, een kloosterbroodje en een tosti HAM-KAAS." Waarop ik direct vriendelijk corrigeerde: "Een tosti KAAS." "Ohja..kaas," zei de jongen.
    Een vrouw die kennelijk contacten met het personeel vh restaurant had, die achter ons voor het raam zat keek mijn vriend en mij ook nog geergerd aan. Vervolgens moesten we weer wachten....wachten....wachten en werd ons verteld dat er iets mis was gegaan met de bestelling en het eten er elk moment aan kwam. Toen het vervolgens op tafel werd gezet en ik een hap van mijn tosti nam zag ik direct dat er toch ook ham op zat! Mijn vriend liep naar binnen en vertelde dat ik vegetarier ben en dat ik duidelijk 2 maal had gevraagd om een tosti KAAS. De vrouw achter ons smoeste met het personeel en keek met onweer boven haar hoofd naar ons. Natuurlijk begon ik langzamerhand een licht chagerijnig gezicht te trekken maar ik bleef beleefd. Ik had enorme trek en dit duurde nu al een uur.

Toen uiteindelijk de jongen de tosti kwam brengen verontschuldigde hij zich met een sarcastische toon en lach en vertelde dat de 'kok' iets mis had gedaan en wenste ons alsnog smakelijk eten.
    Toen ik vervolgens een hap van de tosti nam proefde ik meteen een ham smaak alsof de ham er gewoon even tussenuit was gehaald. Ik was er helemaal klaar mee en liet de tosti staan.
    Mijn vriend had zijn broodje natuurlijk allang op en heeft afgerekend bij een oudere (dan de studenten) blonde man en die vertelde dat het inderdaad niet netjes was en hij niet voor de tosti hoefde te betalen. En weg gingen we, om er vervolgens nooit meer terug te komen....

1,9