1. Henk Zwieten

We kwamen met 7 personen om 18.30 binnen men schrok al dat we met 7 personen waren. Dan liever niet binnen, maar buiten zitten. Het weer was goed, dus vooruit dan maar.
    We kozen allemaal voor het 3 gangen menu. De wijn was lauw en het bier verschraald. Na een half uur nog steeds geen voorgerecht en dat terwijl de mensen binnen, die later binnen kwamen, al wel aan het eten waren. Buitenterras was wellicht minder interessant? Wel kwam men zeer regelmatig vragen of we nog wat wilden drinken. Taktiek misschien? Na even gezeurd te hebben, kwam er na een kwartier wel opeens een minimalistisch voorgerecht.
    Om acht uur, dus na 1,5 uur wachten nog steeds geen hoofdgerecht. Nog maar eens vragen. Nog een kwartiertje wachten. Ondertussen werd het steeds kouder op het terras. Na een half uur werd er een salade voor 7 man op tafel gemikt, waarbij iedereen net één eetlepel had. Hetzelfde gold voor een prutje met 5 stronkjes brocolli en 5 schijfjes wortel en 4 champignons. Dus niets bijzonders.
    De hoofdgerechten klopten niet, maar van ellende hebben we dit maar gepikt. Met 10 schijfjes aardappel per persoon had je het wel gehad. Taaie aardappels en een taaie biefstuk, want ze hadden niet gevraagd hoe deze gebakken moest worden. De vis was binnen vier happen op. Het nagerecht duurde ook een eeuwigheid en we moesten nog een trein gaan halen. Inmiddels de eigenaresse verzocht of het nu wel iets sneller kon en tevens om de rekening gevraagd. Om 21.15 mikte men het toetje op tafel. Een prutje van half gesmolten ijs, Het kontje van een kwarktaart. Vooral het wachten is niet normaal, maar daaar dacht men daar anders over. Geen excuses, en een vodje van een rekening, waarbij we zelf nog moesten gaan rekenen.
    Het geld (uiteraard zonder fooi) werd aangepakt en men verdween zonder iets te zeggen weer naar binnen.
    Overigens lagen er op het toilet servetten om je handen aan te drogen, wat uiteraard ook een kliederboel werd.