1. Touche is een absolute aanwinst voor Assen. Gesetteld aan het meest sfeervolle plein in de Drentse hoofdstad. Zowel binnen als buiten stralen rust, puurheid en kwaliteit uit. Het robuuste steigerhout waar het terras van gemaakt is komt op subtiele wijze terug in het interieur binnen. Ondanks dat binnen nog niet alle puntjes op de i zijn gezet doet dit geen afbreuk aan de sfeer. Wij voelden ons gelijk op ons gemak. Niet in de laatste plaats door het vriendelijke welkom dat we kregen. De bediening verdient sowieso een enorm compliment. Het was niet erg druk en zodoende was er ruimte om meer te vragen over het eten, de wijnen en het bedrijf zelf.
    Op aanraden van Melissa en Michel hebben wij een verrassingsmenu gekozen. Vier gangen genieten!!

Aanvang met gemarineerde olijven en vers afgebakken brood. Als entree kregen we een zalmbombe die aan tafel gerookt werd, geserveerd met rivierkreeftjes en in seranoham gewikkelde gamba's. Daarna een carpaccio van kalfssuccade met rozijnen, warme gekarameliseerde noten en een frisse salade. Hoofdgerecht voor m'n kompaan een Zeewolf met couscous("nog nooit zo lekker gegeten") en een groene kruidenolie. Ik kreeg rundermedaillions met rozevalaardappel en een jus van gedroogd eekhoorntjesbrood. Als afsluiter een heerlijk uitgebreid kaasplateau waar we een dertig jaar oude licht zoete sherry bij kregen... Perfect!

Ondanks dat wij ons bij de huiswijnen hebben gehouden, die van zeer goede kwaliteit waren, zag ook de wijnkaart er afwisselend en doordacht uit. Voor het volgende bezoek heb ik alvast een mooie op het oog.

Wat mij betreft het beste wat er op culinair gebied en sfeer op dit moment in Assen te vinden is.