1. Koemelkvrij

De Pannekoekenmolen in Gulpen blijkt een flinke tegenvaller... Om te beginnen is het lang wachten voordat je mag bestellen als je niet meteen bij binnenkomst weet wat je wilt. Verder pronken ze op de website met koemelkvrije pannenkoeken; die bieden ze ook maar daar is dan ook echt alles mee gezegd. Het enige voorgerecht dat je er kunt bestellen is de soep van de dag, in ons geval een met melk/room gebonden aspergesoep; geen optie dus voor iemand met een koemelkallergie.
    Een pannenkoek zonder spek (te vet) maar mét champignons blijkt onmogelijk en een koemelkvrij dessert wordt niet geboden; er is alleen een ijskaart. Kortom, geen voorgerecht, geen toetje, alleen een pannenkoek zónder champignons!
    Dat men er voor een pannenkoek op water- i.p.v. melkbasis bovendien € 1,50 in rekening brengt, wordt nergens vooraf vermeld, ook niet op de menukaart (in ieder geval niet duidelijk zichtbaar) of bij bestelling. Je ontdekt het pas als je de rekening krijgt gepresenteerd.
    Echt teleurstellend om steeds 'nee' op je bordje te krijgen in een eetgelegenheid dat de schijn wekt ingesteld te zijn op 'moeilijke' gevallen zoals ik...

4,3