Op dit adres zit nu: Passie

1. Erwin 9276 punten

Afgelopen vrijdag naar "de overkant", Zeeuws Vlaanderen gegaan. Een dagje Sluis met een afsluitend etentje bij "Tous les".
    Gelukkig had ik ergens gelezen dat het restaurant vlak bij Toversluis zit, anders is het lastig te vinden. Er staat namelijk geen enkel bord in de tuin of op het pand. Ook is het zoeken naar de ingang. We zijn maar door de serre naar binnen gegaan maar of dat ook de bedoeling was?? Na ons zie ik meer mensen twijfelen waar zij naar binnen zullen gaan.
    Het blijkt dat het pand nog moet worden geschilderd en dat daarna de reclame enz. wordt geplaatst.
    Binnen is het wel af. De serre is netjes en ook in het andere deel ziet het er keurig uit. De ruimte tussen de tafels is prima, we kunnen rustig achteruit zonder in de nek van je achterbuur te zitten.
    De muziek in de serre staat aanvankelijk iets te hard, later, bij een vol restaurant hoor je de muziek nog maar nauwelijks. Het is in ieder geval niet erg storend.
    We worden begroet door Oosters ogende bediening, of het ook Japans is? Ze komen nl. uit Goes en hebben daar Konichiwa geopend, het Japanse all you can eat restaurant.
    De insteek van Tous les is hetzelfde. Je kan eten wat je wilt, hoeveel je wilt voor € 33,-. Geen Japanse gerechten maar gerechten uit de Franse keuken.
    Wel krijgen we een menukaart met voor-, hoofd- en nagerechten. De nagerechten zijn overigens niet inbegrepen.
    We worden even verrast door de menukaart met de voor- en hoofdgerechten. Achteraf blijkt er, in ieder geval qua hoeveelheid eten, geen verschil tussen de voorgerechten en de hoofdgerechten.
    We hebben veel verschillende gerechtjes geproefd. We hebben er heerlijk van gegeten.
    Wel een beetje jammer is dat er een aantal gerechten bij zijn met dezelfde garnering of saus. Desondanks blijft de keuze buitengewoon ruim.
    De kwaliteit van de gebruikte producten is goed. Ook de aankleding van de gerechtjes is netjes. Doordat het kleine gerechten zijn is het eigenlijk een proeverij. Je kan eindelijk eens een gerecht proberen waar je normaal gesproken geen geheel hoofdgerecht van zou bestellen.
    We hebben genoten van het eten, jammer dat een aantal gerechten dezelfde garnering hebben, daarom een 8. Bij het eten kan je eveneens een fles wijn bestellen. Je wordt uitgenodigd in de wijnkelder om zelf de wijn uit te zoeken. Aangezien een hele fles voor mij teveel is, we moeten nog 17 km fietsen, houden we het op een lekker glaasje huiswijn en een heerlijke Kir.
    De service is in het restaurant prima, vriendelijk personeel en vrij vlot met het ophalen van de lege borden. Omdat het restaurant totaal niet herkenbaar is en de ingang niet duidelijk een puntje minder. De sfeer is goed. Omdat de muziek in het begin van de avond iets te hard stond volstaat een 7. Het is netjes maar niet erg bijzonder.
    We hebben gerechten gegeten die we nog niet eerder hebben genoten. Het is zeker niet duur daarom een 9 voor de prijs/kwaliteit.
    Een absolute aanrader.