1. Afgelopen december heb ik daar voor het laatst gegeten, en toen was de sauto en bami nog lekker. Melati staat verder bekend bij mij, en heb daar vaker gegeten en heb nooit klachten gehad.

Alhoewel na gister een sauto en bami te hebben besteld, moet ik wel aangeven diep teleurgesteld te zijn in het eten.
    De bami was geen javaanse bami maar gewone ''spaghetti'' in plaats van de platte ''dikke'' javaanse bami die je normaliter wel krijgt.

De smaak viel erg tegen! Het leek alsof er peper mee was gegeven met de bedoeling daardoor smaak te geven aan de bami. Kortom het was gewoon niet te eten! Prijs kwaliteit verhouding was dit gewoonweg belachelijk. Een pakje spaghetti kost niets, en 3 stukjes kip kost ook niet veel.. de komkommer die erbij zat was zelfs flauw en zag er oud uit. Dit was een portie van 1.50 en heb hier 8 euro voor betaald !! Diep teleurgesteld.

Topje van de ijsberg, bestel ik 2 kleine sauto's, krijg ik 2 grote en dit kon niet meer veranderd worden want het was al ingepakt. Heel erg jammer! punt 2 pak ik mijn sauto's uit, de vulling die erbij zat had letterlijk 5 dunne reepjes kipfilet erbij!! (niet te overdrijven) daarnaast de tauge was ook erggg schaars tot nihil !! en verder zat er alleen een hoop chips en andere goedkope vulling bij. De sauto proefte alleen naar bouillon en ajinomoto (bepaald kruid).

Al met al ben ik erg laaiend en ziet melati mij nooit meer terug! Het is een crisis tijd en een ieder bezuinigd, maar als je eten haalt verwacht je waar voor je geld en een lekkere maaltijd! Ik heb dit niet eens opgegeten. Heel erg jammer. Kan het zijn dat ze een andere chef hebben?

Nogmaals erg jammer !!!!

1. De beste sauto soep van Rotterdam koop ik al jaren bij Blonde Greet te Grote Visserijstraat Rotterdam . Je proeft echt alle ingredienten die in een goede sauto aanwezig horen te zijn. Bij warung Melatie doen ze er te veel zout en boulion in de soep. Het smaakt letterlijk naar Zoute soep. Mensen betalen voor hun eten en dienen waar voor hun geld te krijgen anders kan je het net zo goed zelf maken . Want zo moeilijk is het niet.
    Vroeger , 8 jaar geleden kocht ik sauto bij warung mini (Rdam centrum) , maar is nu zeker niet zo smaakvol als destijds. Ik ben gewoon echt een genieter en elke keer als ik de sauto van Blonde Greet drink , dan smaakt het gewoon als echte Javaanse Sauto. De telo en bakajauw zijn ook zeer goed daar. Voor de rest maak ik Bami en nasi zelf omdat in Rotterdam bijna geen eetzaken zijn die het naar mijn smaak kunnen maken. Geen trassie , geen passie , alleen een bak met droge nasi ( hahah rijmt nog ook) .