1. Het Posthuys , Postweg 4 in West Vlieland is vernoemd naar de post die via Texel naar Amsterdam werd verzonden en vice versa. Het Posthuys is thans bereikbaar per bus en per fiets en voor de stoere wandelaars zoals wij is het een uitdaging om van Oost naar West te lopen via het strand. Dat zijn de nodige kilometers en dan heb je wel trek rond de lunchtijd. Het is een dag voor Koninginnedag en het restaurant is volgelopen met dagjesrecreanten, die allen snel en persoonlijk en met een volle glimlach worden bediend. Ook wij mogen snel lunchen en we bestellen verschillend melk, karnemelk en koffie. Dan wordt de kaart bekeken. We bestellen bruin brood met Brie en warme cranberriesaus – een aanrader! Dan een bruin brood met oude kaas en siroop – een topper! Tot slot een bruin brood met zalmfilet en een uitstekende garnituur. We zijn te voldaan om weer terug te lopen en pakken de bus richting Strandhotel. Het was gezelliger geweest zijn op de oude postdienstwijze met paard en wagen, maar die tijden zijn voorbij, zelfs op Vlieland .