Op dit adres zit nu: Passie

1. Man, man, man...
    Wij Vlamingen zijn echte Bourgondiërs, dus indien Groupon een aanbieding heeft zoals dit restaurant... happen wij meteen toe, ook al valt het niet steeds mee zoals verwacht.
    Maar hier!!!!
    Wij gingen deze middag langs; het regende pijpestelen en er waren slechts drie tafeltjes van twee personen bezet. We zaten in de veranda vooraan; binnenin is het misschien ietsje gezelliger aangekleed. (Vandaar 9 voor de sfeer)
    De ligging is OK, maar verkijk je niet op de buitenkant van het etablissement: je vindt er in grote letters "TOVERWOK en TOVERSLUIS". Dit heeft niets te maken met "Tous Les", dit is namelijk het fermette-achtig pand dat ervoor staat.
    De ontvangst was allervriendelijkst, ook al hadden we bij de reservering gemeld dat we een GROUPON bon hadden.
    Het wijnconcept: ik koos in de mooie wijnkelder een schitterende Saint Véran 2010 van Joseph Drouhin aan 22 €!!! Waar vind je dit nog??
    En dan het eten... elk, maar dan ook elk gerechtje dat we kozen was een streling voor de tong. Je moet er geweest zijn om het te geloven! Mijn wederhelft begon met een plateau de fruits de mer: ALLES levende-vers zoals we in Vlaanderen zeggen, tot en met scheermessen en krabbepoten toe...
    Mijn gegrilde cocquilles, zacht gefrituurde calamares, en zeker de carpaccio (met lauwe tagliatelli, sesam, soja, pijnboom, parmesan, rucola: een moord waard!) waren ronduit overheerlijk.
    Ook nog: kreeftensoep, slibtongetje, speenvarken, traag gegaard buikspek, aardappeltjes met rozemarijn, verse frietjes... ik moet stoppen zoniet blijf ik de lof zingen.
    Dit is een bijna-niet-te-geloven-ervaring, vandaar GA ER HEEN ZOLANG DIT CONCEPT BESTAAT. Niet twijfelen, niet treuzelen! DOEN!
    Dikke, dikke pluim voor Chef Jeroen en zijn team!!!