1. Fam. Wapperom

Gisteren aten wij weer eens bij Kaatje, na daar sinds 2004 niet meer te zijn geweest. Wij hadden een Groupon 6 gangen menu. De ontvangst was erg hartelijk. De ruimte vonden wij kil en saai. De tafeltjes stonden storend dicht op elkaar. Wij vonden het eten fantastisch, er wordt met liefde gekookt. De wijnkaart is echter een ander verhaal; naar ons idee een oubollig fantasieloos geheel van niet bij het eten passende wijnen, veel te harde taninevolle producten, en daarnaast een ratjetoe van totaal onbekende niet aanspekende wijnhuizen/namen. De wijnen hadden geen algemene beschrijvingen, geen smaaktypering, geen druivensoortbeschrijvingen. Als je dan een superfles wilt bestellen (je kan kiezen uit 3 wijnen onder de €50,-, de rest is gelijk vanaf €85 tot €600+) dan is het duidelijk dat er hier blijkbaar geen sommelier meer in dienst is: de wijn wordt niet met liefde verkocht. Veel te veel belachelijk dure wijnen op de kaart. De rode wijn die wij bestelde kwam veel te koud op tafel. Dat hoort toch niet in een 1* zaak, het halveert de smaak. Er zijn tegenwoordig uitstekende wijnen in de supermarkt te koop (bv. de zg. Omfietswijnen, bij de Jumbo) misschien een idee voor de zaak daar eens naar om te zien, waar waren bv. de Syrah wijnen? De bediening was correct en zeer attent.