1. Erwin 11438 punten

Vanavond uit nood frietje gegeten. We kwamen langs Dauwendale dus maar even een frietje halen bij 't Frietuus.
    We wilden wel even zitten want meenemen maakt de friet bepaald niet beter.
    De eigenaren zijn chinezen. Niets mis mee, dat zijn steeds vaker snackbarhouders.
    We hebben een middelfriet speciaal en een middel friet oorlog met ui (friet mayo met satésaus), een sjaslick en een sitostick genomen.
    Hoeveelheid friet is voor ons, redelijke eters, goed. Een grote portie zou voor ons teveel zijn. De friet is lekker. Krokant en niet droog. Verse friet.
    De sjaslick wordt gebracht met currysaus. De sjaslick is niet geweldig. Het vlees in wat "artificieel", met andere woorden, lijkt als nep-vlees. De sitostick is prima.
    Zoals gezegd komen wij zelden in een cafetaria dus qua prijsvergelijk kan ik niets zeggen.
    De middel speciaal was 3,- de oorlog met ui was 3,50 en de sticks waren ieder 2,50
    Voor 11,50 een lekkere, snelle gefrituurde hap.
    Cijfers 8, uiteraard wel in ogenschouw te nemen dat de 8 in dit geval niet hetzelfde kwaliteit eten is dan een 8 voor een ander restaurant! Sfeer is puntje minder. Je kan wel redelijk rustig aan een tafel eten. Wel dicht bij de uitgang of bij de toiletten.
    Ben je op zoek naar een lekker bakje friet, kan ik je 't Frietuus zeker aanbevelen.