1. Zoals een eerder recensent al opmerkt: eten is ook emotie, niet alleen een bord eten. Welnu: voldoende emotie afgelopen vrijdag, we hebben de deur met een harde klap achter ons dicht gedaan om hem nooit meer te openen. Toch hiervoor al een keer of zes gegeten. Wij komen van ver, maar vaak bij oma in Appingedam en dan is Overdiep een handig en mooi plekje om een eenvoudig hapje te eten. Telkens echter die kille bediening en lang wachten. Afgelopen vrijdag was echter de blody limit. Na twintig minuten zowaar iemand die drankjes opneemt en eten pas op tafel een uur na binnenkomst. De in andere recensies geroemde chagrijnige dame doet het af met 'het is druk'. Wel wil ze alvast wel de bakjes brengen voor het saladebuffet, maar niet voor de eters in ons gezelschap die een plate besteld hebben (ze weigert een gebaar te maken als excuus voor het lange wachten). Helaas blijken de bakken met sla leeg en worden ze na onze opmerking ook niet meer bijgevuld (ook al is het druk, hoe moeilijk is het om een zak sla leeg te schudden). Het eten is redelijk van kwaliteit. Helaas de biefstuk nog koud van binnen en de lever totaal doorbakken. Maar goed, onze gasten hebben al te lang gewacht en moeten nog ver reizen. Bij het afrekenen vraag ik om een gebaar: nadat ik de vorige keren een flinke fooi heb gegeven, vind ik het nu redelijk dat er iets aan de prijs gedaan wordt (lijkt me redelijk om een gerecht of een drankje te schrappen). Wederom een discussie waar ik geen zin in heb. Heb dus betaald, maar ben voor het laatst in deze zaak geweest.