1. Het New York gevoel in Maastricht!

Zo ervaarde ik gisteravond een bezoek aan Beluga. Zeer warme ontvangst met een hand van de chef, prachtig interieur en bestek waar ik spontaan verliefd op ben geworden. Heerlijke draaistoelen en veel ruimte tussen de tafels. Bij een witte port meteen al 4 mooie amuses zoals ‘het zoete van driemaal rode biet’; ‘het zoute van kikkererwten’; ‘de zuren van groene appel, mierikswortel’; ‘de bitters van 90% choco, olijf’ en ‘rode peper’ gevolgd door nog een aantal amuses van o.a. groenten en kokos en tot slot de 'huisamuse' waarbij de bediening via een soort tafelbereiding een zoetzuur gemarineerd kerstomaatje met olie, basilicum en halfwarm espuma van parmezaan bereidt.

Daarna gekozen voor het 9 gangen menu met begeleidende wijnen met de naam ‘Smaken, Geuren en Kleuren’. Een superieur menu met gerechten waaronder de lekkerste ganzenlever die ik ooit gegeten heb (sorry Margot), structuren van yoghurt met krab en kaviaar (een 10), truffel, jacobsmossel, Atlantische garnaal, oesters, lamsvlees en daarna nog twee heerlijke desserts met zeer veel smaken. Dit alles vergezeld van wijnen die geweldig goed samengingen met de gerechten en soms deze zelfs versterkten. Knap!

Tot slot bij de koffie een keur aan macarons en bonbons met talloze smaakcombinaties. Terecht een topper in ons land. Kortom een topavond gehad!